حمایت بیش از 110 کشور از استرالیا برای تحقیق درباره منشاء کرونا

© REUTERS / Loren Elliottحمایت بیش از 110 کشور از استرالیا برای تحقیق درباره منشاء کرونا
حمایت بیش از 110 کشور از استرالیا برای تحقیق درباره منشاء کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 110 کشور جهان حمایت شان را از تصمیم استرالیا برای بررسی علل همه گیری ویروس کرونا اعلام نموده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اس‌بی‌اس، طیف گسترده‌ای از کشورها از اتحادیه اروپا، برزیل، کوریای جنوبی، ترکیه، روسیه و اندونزی گرفته تا جاپان، بریتانیا و کانادا از انجام این تحقیقات مستقل حمایت می‌کنند.

این در حالی است که چین؛ استرالیا به را نقش داشتن در توطئه آمریکایی متهم کرده و تهدید خود در مورد توقف واردات گوشت از استرالیا را نیز عملی کرده است.

مریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا امروز (دوشنبه) گفت: «حمایت شمار زیادی از کشورها از طرح استرالیا بسیار دلگرم کننده است.»

او در ادامه با اشاره به جان باختن بیش از 300 هزار نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به COVID-19 و پیامدهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گسترده ویروس کرونا برای جامعه بین‌المللی گفت: «ضرورت دارد که بدانیم چه اتفاقی افتاده است.»

موفقیت استرالیا و نیوزلند در شکست کرونا - اسپوتنیک افغانستان
موفقیت استرالیا و نیوزیلند در شکست کرونا

پیش از این نیز اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا خواستار انجام تحقیقات مستقل شده بود.

 بسیاری از ناظران بین‌المللی بر این باورند که چین با پنهان‌کاری و تاخیر در اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا، به شیوع گسترده آن در جهان کمک کرد. برخی نیز تاکید دارند که آمار و ارقامی که چین درمورد تعداد مبتلایان و جان‌باختگان در این کشور اعلام می‌کند، با واقعیت‌ها همخوانی ندارد.

در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که از سوی استرالیا تنظم شده، درخواست تحقیق مستقل و جامع در مورد این بیماری همه‌گیر مطرح شده است. در این قطعنامه به نام چین اشاره نشده، اما سفیر چین در کنبرا در مورد مواضع دولت استرالیا برای تحقیق در این زمینه هشدار جدی داده است. پکن همچنین استرالیا را به توطئه آمریکایی متهم کرده است.

دولت دونالد ترامپ از آغاز چین را به پنهان‌کاری در مورد ویروس کرونا متهم کرده و خواستار تحقیق در مورد آن شده بود.

استرالیا یکی از موفق‌ترین کشورها در مهار کرونا به شمار می‌رود و با گذشت چهار ماه از شیوع بیماری در این کشور تهداد مبتلایان حدود 7 هزار نفر و تعداد جان‌باختگان کمتر از 100 نفر است. با این حال مقامات استرالیا تاکید دارند این یک بحران بین‌المللی است که همه کشورها را تحت تاثیر قرار داده و باید در این زمینه تحقیقات مستقل انجام شود تا از تکرار چنین تجربه‌ای در آینده جلوگیری شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала