استقبال پاکستان از تشکیل دولت ائتلافی در افغانستان

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر استقبال پاکستان از تشکیل دولت ائتلافی در افغانستان
استقبال پاکستان از تشکیل  دولت ائتلافی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه پاکستان با استقبال از امضای توافق بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله در کابل و اعلام تعهد مجدد برای حمایت از صلح افغانستان، بر لزوم آغاز فوری گفت ‌و گو های میان افغان‌ها تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای، امضای توافقنامه میان اشرف غنی و عبدالله را خوشایند دانست و گفت: در این مقطع حساس همکاری سازنده میان همه رهبران افغانستان بسیار حائز اهمیت و در جهت منافع مردم این کشور است تا بتوانند به دهه‌ها خشونت و جنگ جاری پایان دهند.

در این بیانیه آمده است: توافق امروز میان رهبران سیاسی کابل امر ضروری برای مقابله موثر با چالش‌های افغانستان از جمله مدیریت شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.

زلمی خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد خواستار حمایت پاکستان از روند کاهش خشونت در افغانستان شد

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین پیمان صلح دوحه را فرصت تاریخی برای رهبران سیاسی افغانستان جهت پیشبرد روند صلح این کشور تعبیر کرد و بر لزوم هرچه سریعتر گفت‌وگوها میان گروه‌های داخلی افغانستان و رسیدن به یک توافق جامع و فراگیر تاکید کرد.

دولت پاکستان خواهان احترام به تعهدها به پیشبرد صلح در افغانستان و هوشیار بودن نسبت به بدخواهان طرح صلح در داخل‌ و خارج این کشور شد.

پس از چند ماه کشمکش‌ها و بحران ناشی از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، امروز توافق‌نامه سیاسی بین عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی و محمد اشرف غنی رییس جمهوری امضا و بر این بحران نقطه پایان گذاشته شد.

بر اساس این توافقنامه، اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند و عبدالله عبدالله نیز ضمن رهبری شورای عالی مصالحه، در 50 درصد در کابینه نیز سهم خواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала