بهای جهانی نفت بار دیگر رکورد زد

© Depositphotos.com / Mic1805Добыча нефти
Добыча нефти - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با تداوم کاهش تولید نفت از سوی تولیدکنندگان بزرگ و تقویت تقاضای آن به علت تسهیل محدودیت‌های قرنطینه‌ای در سراسر جهان، قیمت نفت خام جهش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز دوشنبه، با تداوم کاهش تولید نفت از سوی تولیدکنندگان بزرگ و تقویت تقاضای آن به علت تسهیل محدودیت‌های قرنطینه‌ای در سراسر جهان، قیمت نفت خام جهش کرد.

تا ساعت 7:03 به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، 4.35 درصد یا 1.28 دالر جهش کرد و به 30.71 دالر رسید. این بالاترین قیمت این شاخص در 8 هفته اخیر است.

Добыча нефти - اسپوتنیک افغانستان
صنعت نفت آمریکا در آستانه ورشکستگی

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت هم 3.75 درصد یا 1.22 دالر جهش کرد و به 33.72 دلار رسید.

بهای معاملات نفت در چند روز گذشته که سرمایه‌گذاران توجه خود را به کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان بزرگ معطوف کردند و نشانه‌های اولیه از بهبود تقاضا پس از رفع تدریجی محدودیت‌های قرنطینه مشاهده شد، افزایش پیدا کرد و طبق گفته کارشناسان احتمال افزایش قیمت از مرز 40 دالر نیز وجود دارد.

شایان ذکر است که حدود یک ماه پیش بود که قیمت نفت آمریکا برای نخستین بار در تاریخ منفی شد به این معنا که تولیدکنندگان نفت این ماده را تولید کرده بودند اما مشتری برای خرید آن وجود نداشت و این موضوع باعث شد تا چوب حراج به طلای سیاه بزنند.

پس از اینکه داده‌ها نشان داد به دنبال برداشتن قرنطینه کرونا در چین تقاضای نفت خام در حال افزایش است، قیمت نفت خام به شدت جهش کرد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت به دنبال جهش 7 درصدی به 31.96 دالر رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم به دنبال جهش 9 درصدی به 28.14 دالر  رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала