اولتیماتوم ترامپ به سازمان جهانی بهداشت

© REUTERS / JONATHAN ERNSTاولتیماتوم ترامپ به سازمان جهانی بهداشت
اولتیماتوم ترامپ به سازمان جهانی بهداشت   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده به سازمان بهداشت جهانی بهداشت 30 روز مهلت داده است تا اصلاحات ریشه‌ای را در کار این سازمان روی دست بگیرد در غیر آن تامین مالی آن را متوقف و در عضویت آمریکا در این سازمان بازنگری خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده  آمریکا با تعیین ضرب الاجل 30 روزه، سازمان جهانی بهداشت را به قطع دائم کمک‌های مالی این کشور و خروج از این نهاد تهدید کرد.

رئیس جمهور آمریکا با قرار دادن متن نامه‌ای خطاب به تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در توئیتر خود، از تهدید خود علیه این نهاد بین المللی خبر داد. در این نامه ترامپ تهدید کرد اگر سازمان جهانی بهداشت ظرف 30 روز آینده، متعهد به پیشرفت‌های اساسی در اقدامات خود نشود، آمریکا با قطع دائم کمک‌های مالی خود به این نهاد، در عضویت خود در سازمان جهانی بهداشت نیز تجدید نظر خواهد کرد.

 ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خطاب به سازمان بهداشت جهانی مجددا اتهامات خود علیه آن را تکرار کرد و گفت، این سازمان گزارش‌ها درباره شیوع کرونا در ووهان در دسامبر 2019 را نادیده گرفت.

کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
تصمیم آمریکا در مورد ازسرگیری کمک به سازمان بهداشت جهانی

وی خاطرنشان کرد،  اطلاعات کاخ سفید نشان می‌دهد که سازمان بهداشت جهانی اطلاعات گمراه‌کننده‌ای از ویروس کرونا به خصوص درباره انتقال بین انسانی منتشر کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد، سازمان بهداشت جهانی در دعوت علنی از چین برای گشودن تحقیقات مستقل درباره منبع شیوع بیماری COVID-19 ناشی از ویروس کرونا شکست خورد.

در نامه رئیس جمهور آمریکا خطاب به ادهانوم تاکید شد تنها راه پیش روی سازمان جهانی بهداشت این است که در واقع بتواند استقلال عمل خود از چین را به اثبات برساند.

ترامپ همچنین شی جیپینگ، همتای چینی خود را به اعمال فشار بر سازمان بهداشت جهانی متهم کرد که بگوید COVID-19 خطری بر بهداشت جهانی نیست.

ترامپ در ماه آپریل امسال مشارکت آمریکا در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت را با مطرح کردن این اتهام که این سازمان «اطلاعات گمراه‌کننده» چین را درباره نحوه شیوع ویروس کرونا تبلیغ می‌کند، قطع کرد و گفت دولتش تحقیقاتی را درباره عملکرد این سازمان ترتیب می‌دهد. سازمان جهانی بهداشت این اتهام را رد کرد و چین نیز اعلام کرد در اینباره شفاف عمل کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала