ترامپ: حضور نظامیان ما در افغانستان به سود طالبان است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته
ترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات گفته خود است که گروه طالبان درباره خروج نظامیان کشورش از افغانستان اختلاف نظر دارند، زیرا حضور آمریکا برای این گروه پول‌ساز است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در حساب کاربری توییتر خود با اعلام این موضوع، افزوده است که نیروهای آمریکایی در افغانستان به استثنای نخستین حضور خود در این کشور، دیگر هیچ‌ گاه برای برنده ‌شدن نجنگیده‌اند.

او افزوده است که این نیروها تنها نقش پلیس را در افغانستان ایفا کرده‌اند.

 کرونا/ بهانه تازه ترامپ برای خروج آبرومندانه از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کرونا/ بهانه تازه ترامپ برای خروج آبرومندانه از افغانستان

به گفته ترامپ، طالبان اکنون هم نسبت به خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان نظر متفاوت دارند؛ زیرا حضور این نیروها در افغانستان برای طالبان سودآور است.

گفته می شود که این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در واکنش به یک گزارش روزنامه «وال‌استریت ژورنال» درباره موضع آمریکا در قبال افغانستان بیان شده است.

آمریکا و طالبان پس از یک سال و 11 دور گفت‌وگوهای جدی در دهم حوت 1398 توافقنامه‌ای را در دوحه قطر با حضور نمایندگان شماری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی امضا کردند.

بخش عمده توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان نیز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان طی 14 ماه پس از امضای این توافقنامه است.

پیش از این وزارت دفاع امریکا گفته بود که کاهش نیروهای امریکایی از افغانستان ادامه دارد تا در نخست شمار این نیروها به 8600 تن برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала