فروش سلاح به عربستان: علت اخراج بازرس وزارت خارجه آمریکا

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisفروش سلاح به عربستان: علت اخراج بازرس وزارت خارجه آمریکا
فروش سلاح به عربستان: علت اخراج بازرس وزارت خارجه آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که بازرس اخراج شده وزارت خارجه آمریکا در حال تحقیق درباره فروش سلاح به عربستان سعودی بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، CNN با استناد به منابع خود خبر داد كه بازرس كل بركنار شده وزارت امور خارجه آمریکا در حال تحقیق در مورد تلاش دولت آمریكا برای دور زدن كنگره و فروش تسلیحات به ارزش 8 میلیارد دالر  به عربستان سعودی بوده است.

تاکنون نه کاخ سفید و نه وزارت خارجه آمریکا دلیل مشخصی برای اخراج آقای لینیک ارائه نکرده‌اند و تنها مایک پمپئو روز دوشنبه گفت که او خواستار اخراج آقای لینیک شد چرا که به وزارت خارجه «آسیب می‌زد» و کارهایش به شکلی نبود که مورد تایید دیپلمات‌های ارشد وزارتخانه باشد.

دولت ترامپ سال گذشته به بهانه وضعیت اضطراری به دلیل تشدید تنش‌ها با ایران کمیته‌های کنگره را از قصد خود برای فروش بیش از هشت میلیارد دالر تسلیحات نظامی به عربستان سعودی، امارات و اردن مطلع کرده بود.

Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
انتقام‌گیری ترامپ از شاهدان استیضاح خود /دومین مقام آمریکایی اخراج شد

پیشتر NBC  گزارش داد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از یک کارمند دفترش که به سمت دستیاری استخدام شده برای انجام کارهای شخصی سوء استفاده می‌کند. پمپئو از جمله از این کارمند می‌خواهد سگش را به پیاده روی و لباس‌هایش را به خشکشویی ببرد و برای شام او و همسرش در رستوران‌ها میز رزرو کند. این کارمند با وجودی که حقوق فدرال دریافت می کند اما برای انجام کارهای شخصی وزیر در دفتر او استخدام شده است.

پیش ازاین دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا از برکناری «استیور لینیک» بازرس کل وزارت خارجه این کشور خبر داد و تاکید کرد قرار است ظرف 30 روز آینده این اخراج عملی شود.

استیو لینیک از سال 2013 و در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» به این سمت منصوب شده بود. ترامپ پیش از این هم بارها خصومت ورزی خود علیه منصب‌های دولتی مستقل نظارتی را بروز داده است، بخصوص افرادی که در زمان ریاست جمهوری اوباما منصوب شده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала