قطر 8.5 تن تجهیزات و ضروریات طبی را به وزارت صحت‌ کمک کرد

© Photo / FB/Ministry of Public Health of Afghanistanقطر 8.5 تن تجهیزات و ضروریات طبی را به وزارت صحت‌ کمک کرد
قطر 8.5 تن تجهیزات و ضروریات طبی را به وزارت صحت‌ کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور قطر به مقدار هشت اعشاریه پنج تن تجهیزات و ضروریات طبی را به وزارت صحت‌عامه مساعدت نمود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان با نشر خبرنامه‌ی گفته است که کمک‌های قطر شامل تجهیزات و ضروریات طبی شامل، پی پی کیت، ماسک های جراحی، ماسک N95، عینک های محافظوی، فیس شیلد، لباس جراحی برای عملیات، دستکش و دیگر ضروریات طبی که در امر مبارزه با ویروس کرونا از آنها استفاده می‌شود می‌باشد.

 کمک سازمان صحی جهان به وزارت صحت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کمک سازمان صحی جهان به وزارت صحت افغانستان

از سوی هم به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان داکتربشیرنورمل معین پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه از کمک‌های کشور قطر ابراز سپاس نموده و این کمک‌ها را یکی از نیاز مندی های اساسی در شرایط فعلی به وزارت صحت‌عامه کشور می‌داند.
آقای نورمل، در نشستی که به این مناسبت راه اندازی شده بود گفت:« در چنین شرایطی که کشور و مردم ما سخت در امر مبارزه با ویروس کرونا قرار دارد این کمک ها می‌تواند ما را در امرمبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن درکشور بیشترکمک نماید.»
ازسوی هم آقای سعید بن مبارک الخیارین سفیر کشور قطر در افغانستان، ویروس کرونا را یک چالش جهانی برای بشریت دانسته و هدف از کمک های این کشور را مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان می‌داند و از ادامه کمک های بیشتر کشور قطر به افغانستان در آینده نیز خبرمی‌دهد.

شایان ذکر است که سازمان صحی جهان نیز 250 بسته کیت استخراج آر ان ای اکسترکشن را به این وزارت واگذار نموده است.
تعداد مبتلایان به ویروس همه‌گیر کرونا در افغانستان 7 هزار و 653 نفر رسیده است که از این میان 178 تن ناشی از این ویروس وفات کردند و 850 تن دیگر بهبود یافته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала