کشف انبار موشک های پیشرفته آمریکایی و اسرائیلی در شمال سوریه + عکس

© Sputnik / Ilya SmaginБоевики оставили в сирийской провинции Дераа тонны боеприпасов и оружия
Боевики оставили в сирийской провинции Дераа тонны боеприпасов и оружия - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ارتش سوریه در جریان عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده، مقادیر زیادی اسلحه و مهمات متنوع از جمله موشک های ساخت امریکا و اسرائیل به جا مانده از تروریست ها را در درعا و السویداء کشف کردند

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزار رسمی سوریه "سانا" درحالیکه بیشتر از دو سال از عملیات ارتش سوریه و آزادسازی ولایت درعا در این کشور میگذرد، همچنان در عملیات جست‌وجوی ارتش سوریه در مخفیگاه‌های سابق تروریست‌ها در این منطقه انبرهای تسلیحات به جا مانده از آنها کشف میشود.

در تازه ترین نمونه اخیرا یک دپوی مهمات تروریست‌ها در درعا کشف شد که حاوی مقادیر زیادی تسلیحات سبک و نیمه سنگین از جمله تعداد قابل توجهی موشک‌های ضد زره هدایت شونده بود.

یک منبع مسئول به سانا تصریح کرد: مقامات ذیربط با همکاری با اهالی مقادیر اسلحه و مهمات شامل  مقدار زیادی موشک “لاو” ساخت اسرائیل، موشک های ” تاو ” ساخت آمریکا، آر پی جی ها ، تفنگ ها و مهمات گوناگون  را در حومه های درعا و السویداء  کشف کردند.

گفتنی است استان درعا و قنیطره منطقه حضور نیروهای جبهه جنوبی ارتش آزاد بود که مستقیما توسط امریکا و اردن حمایت و تسلیح میشدند.

پیش ازاین یک شبه نظامی فراری در مورد همکاری آمریکایی‌ها با داعش در سوریه صحبت کرد. وی گفت که نظامیان ارتش آمریكا مستقر در پایگاه التنف سوریه، به گونه فعال با جنگجویان گروه داعش در منطقه همکاری دارند.

به گفته این فراری مربیان آمریکایی داعشی ها را برای انجام خرابکاری در کارخانه های نفت و گاز و حمل و نقل و همچنین حملات تروریستی در قلمرو تحت کنترل دمشق آموزش می دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала