Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

درخشش یک پیرمرد در جام جهانی + عکس

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر کامرون
کامرون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روژر میلا مُسن‌ترین گل‌زن تاریخ جام جهانی امروز 68 ساله شد.

به گزارش اسپوتنیک، کامرون به یمن درخشش روژه میلای ۳۸ ساله توانست به اولین تیم آفریقایی تبدیل شود که به دور یک چهارم نهایی جام جهانی صعود می‌کند.

ورزشگاه سن‌پائولوی شهر ناپل از ساعت ۱۷ به وقت محلی میزبان اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی ۱۹۹۰ بود. کامرون و کلمبیا باید به دیدار یکدیگر می‌رفتند. کامرون در یک گروه دشوار توانسته بود شگفتی ایجاد کند و بالاتر از رومانی و آرژانتین سرگروه شود. کلمبیا اما در قامت یکی از چهار تیم برتر سوم به دور دوم راه پیدا کرده بود.

بازی در ۹۰ دقیقه گلی در بر نداشت. وقت‌های اضافه از راه رسید. فرانسیسکو ماتورانای بزرگ هدایت کلمبیا را بر عهده داشت و در سوی مقابل والری نپومنیاچی اهل شوروی سرمربی کامرون بود. در دقیقه ۵۴ بازی روژه میلا، بازیکن ۳۸ ساله کامرون به میدان آمد. او اصلا قرار نبود در این جام شرکت داشته باشد چرا که از بازی‌های ملی خداحافظی کرده بود ولی تماس پول بیا، رییس جمهور وقت کامرون نظرش را عوض کرد و او با تیم به ایتالیا سفر کرد. میلا در جام جهانی ۱۹۸۲ هم حضور پیدا کرده بود و قرار بود در این جام تاریخ‌سازی کند. او در دور گروهی ۲ گل به رومانی زد و باعث سرگروهی و صعود تیمش شد و این بار در دیدار برابر کلمبیا نیز شگفتی دیگری در راه بود.

View this post on Instagram

A post shared by Goal (@goalglobal) on

میلا در دقیقه ۱۰۶ به قلب دفاع حریف زد و با عبور از مدافع روبروی خود دروازه رنه هیگوییتا را باز کرد. مثل همیشه به سمت پرچم کرنر رفت و آن رقص معروف را انجام داد. میلا ۲ دقیقه بعد از اشتباه گلر جنجالی کلمبیا نهایتا بهره را برد و دروازه را برای بار دیگر گشود. او در این جام چهار گله شد و تیمش را به دور بعدی رساند. اولین حضور یک تیم آفریقایی در دور یک چهارم نهایی جام جهانی. حتی گل دقیقه ۱۱۵ برناردو ردین هم نتوانست مانع از صعود کامرون شود.

آنها در دور بعد البته در عین شایستگی با نتیجه سه بر ۲ مغلوب انگلیس شدند و به خانه برگشتند اما میلا ماجرایش تمام نشد. او چهار سال بعد در آمریکا، یک گل به روسیه زد تا با ۴۲ سال و چند ماه به مسن‌ترین گلزن تاریخ جام‌های جهانی تبدیل شود. رکوردی که هنوز شکسته نشده است.

View this post on Instagram

A post shared by Old Soccer (@velhofutebol) on

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала