ده‌ها کشور در آستانه ورشکستگی قرار دارند

© Photo / Unsplash / Andrés Medinaده‌ها کشور در آستانه ورشکستگی قرار دارند
ده‌ها کشور در آستانه ورشکستگی قرار دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سه کشور جهان هم اکنون به دلیل سیاست مالی ضعیف اعلام ورشکستگی نموده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، CNN در مطلبی نوشت: ده ها کشور در سراسر جهان به دلیل بدهی های بزرگ دولتی و سیاست مالی ضعیف در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

در سال جاری سه کشور- آرژانتین، اکوادور و لبنان اعلام ورشکستگی نموده‌اند. آژانس فیچ  (شرکت خدمات مالی ) امسال رتبه بندی اعتباری 29 کشور را کاهش داده است، که هشت مورد از آنها در محدوده "C" ریسک ورشکستگی بالایی دارند.

Один из участников массовой демонстрации во время столкновений с сотрудниками полиции в Ливане - اسپوتنیک افغانستان
بحران اقتصادی و گسترش دامنه اعتراضات در لبنان

این آژانس همچنین اعلام کرده است که امتیاز بیش از 20 کشور دیگر  نیز می تواند پایین بیاید. کشور های گابن، موزامبیک ، جمهوری کنگو و زامبیا در حالت پیش از ورشکستگی قرار دارند. السالوادور ، عراق و سریلانکا ممکن است به آنها بپیوندند.

دراین اواخر اوضاع بدتر شده است. در طی پنج سال ، احتمال ورشکستگی برای کشورهایی که دارای بدترین رتبه هستند تا 38.5 درصد افزایش یافته است.

فقط پنج کشور در محدوده  توانستند "C" از ورشکستگی جلوگیری کنند. بسیاری از دولت ها به صادرات کالاها به ویژه نفت اعتماد دارند. اما وضعیت  در رابطه به قیمت پایین مواد اولیه بر اقتصاد آنها تأثیر منفی گذاشته است.

 صندوق بین‌المللی پول می‌گوید با همه گیری کرونا، اقتصاد دنیا به سکون می‌‌رود و چیزی تجربه خواهد شد که از رکود بزرگ دهه 1930 به بعد سابقه نداشته است. نشانه‌های امید در بهترین حالت در سال 2021 پدیدار می‌شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала