میلیاردها گجت در خطر هک‌شدن از طریق بلوتوث

© Sputnik / Evgenya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر میلیاردها گجت در خطر هک‌شدن از طریق بلوتوث
میلیاردها گجت در خطر هک‌شدن از طریق بلوتوث - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آسیب‌پذیری در پروتوکول بلوتوث به هکرها اجازه می‌دهد تا تقریبا تمام دستگاه‌ها، منجمله تلفون‌های هوشمند و کمپیوترها را هک کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه TechSpot، محققان موسسه پولیتخنیک فدرال لوزان (سویس) گفته اند که شیوه حمله تحت نام " Bluetooth Impersonation Attacks (BIAS)" بر اساس سیگنال دستگاه ایمن شبیه‌سازی شده است.

محققان توضیح داده اند که تجهیزات خاص تنظیم‌شده از تنظیمات ایمنی بلوتوث عبور نموده و بدین ترتیب تلفون هوشمند یا گجت دیگری آنرا به عنوان دستگاه از قبل وصل‌شده به‌طور مثال، گوشکی‌های بی‌سیم، می‌پندارند. برای هک‌کردن موفقانه دستگاه‌ها، هکرها و قربانیان باید در فاصله نزدیک با هم قرار داشته باشند.

 روش  ساده برای هک کردن کمپیوتر ها کشف شد   - اسپوتنیک افغانستان
روش ساده برای هک کردن کمپیوتر ها کشف شد

عدم تایید حتمی دوجانبه برای وصل‌شدن به دستگاه، به شیوه BIAS اجازه می‌دهد تا بدون اینکه جلب توجه کند، گجت‌‌های بیگانه را هک کند.

به باور محققان سویسی، تقریبا تمام دستگاه‌هاییی که مجهز به بلوتوث اند – یعنی میلیاردها گجت، در معرض خطر هک‌شدن قرار دارند. کارشناسان در مقاله شان هک‌شدن چندین مدل تلفون‌های هوشمند Apple، Samsung، Nokia، Google، کمپیوترهای لپ‌تاب HP و Lenovo و دیگر دستگاه‌ها را تایید کرده اند.

این کارشناسان خاطر نشان ساخته اند که فریب‌دادن پروتوکول بلوتوث می‌تواند به کمک دستگاه ساده ایجادشده براساس میکروکمپیوتر Raspberry Pi، صورت بگیرد.

طراح تکنالوژی بلوتوث – تیم Bluetooth SIG در واکنش تحقیق درمورد این مشکل اعلام کرده است که در آینده نزدیک مشخصات هسته بلوتوث را به‌روز می‌کند تا از وصل‌شدن دستگاه‌های ناشناس کاربران جلوگیری شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала