تصمیم ارتش حفتر برای عقب نشینی از طرابلس

© AP Photo / Mohammed El-Sheikhy, Fileروسیه در پلان های حفتر چه نقش دارد؟
روسیه در پلان های حفتر چه نقش دارد؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر تصمیم گرفت در رابطه به فرارسیدن عید سعید فطر با نیرو های خود دو تا سه کیلومتر از جبهه در نزدیکی پایتخت طرابلس عقب نشینی کند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای حفتر اعلام کردند که  در رابطه به فرارسیدن عید سعید فطر از برخی مناطق مسکونی شلوغ عقب نشینی کردند.

 «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای حفتر مدعی شد که عقب‌نشینی از این پایگاه به عنوان یک تصمیم استراتژیک انجام شد و از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده بود و تنها تجهیزات قدیمی و فرسوده در این پایگاه باقی‌مانده است.

نیروهای حفتر: به‌زودی طرابلس به آغوش وطن باز می‌گردد - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای حفتر: به‌زودی طرابلس به آغوش وطن باز می‌گردد

سخنگوی نیرو های حفتر گفته است: " ما تصمیم گرفتیم که نیروهای خود را در همه جبهه های طرابلس به فاصله 2-3 کیلومتری منحرف کنیم تا فضای مورد نظر در منطقه طرابلس برای عبادت و تبادل بازدیدها و همچنین روابط لیبیایی ها بیشتر شود ، همانطور که در شمال، شرق و غرب کشور اتفاق افتاده است."   

عقب نشینی نیروها قرار است از ساعت 12 آغاز شود.

وي در ادامه گفت که آنها انتظار دارند كه "دشمن برای جلوگیری از خونریزی در پایان ماه رمضان" این موضوع را در نظر بگیرد.

ارتش ملی لیبی به فرماندهی جنرال خلیفه حفتر بیش از یکسال است که برای تسلط بر طرابلس، مقر دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، در حال نبرد است.

روز دوشنبه نیرو‌های هوادار دولت وفاق ملی پس از هفته‌ها تلاش، به پایگاهی هوایی در غرب پایتحت مسلط شدند که این مسأله، پیشرفتی بزرگ ظرف یکسال یگذشته برای آن‌ها محسوب می‌شود.

المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی اعلام کرد این پایگاه به عنوان بخشی از راهبرد برنامه ریزی شده از دیر زمانی طولانی تخلیه شده و هم اکنون جز چند دستگاه قدیمی و استفاده شده، چیزی در آنجا وجود ندارد.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала