ده‌ها میلیون نفر در کشورهای اروپایی بی‌کار می‌شوند

© REUTERS / Eric Gaillardده‌ها میلیون نفر در کشورهای اروپایی بی‌کار می‌شوند
ده‌ها میلیون نفر در کشورهای اروپایی بی‌کار می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ده‌ها میلیون نفر در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در شرایط مصروف کارهای نیمه‌وقت اند و ممکن است در ماه‌های آینده بدون کار باقی بمانند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکولاس شمیت، کمیسیار اروپایی مسایل کار و حقوق اجتماعی  امروز (چهارشنبه، ۲۰ می) در یک نشست مطبوعاتی ویدیویی گفت که حدود ۳۰ میلیون نفر در معرض بی‌کاری قرار دارند و به این دلیل ممکن است بی‌کاری در اتحادیه اروپا نسبت به فبروری سال ۲۰۲۰ بیش از سه برابر افزایش یابد.

کاهش بی سابقه قیمت خانه در اروپا  - اسپوتنیک افغانستان
کاهش بی سابقه قیمت خانه در اروپا

آنزمان محاسبه شده بود که در اتحادیه اروپا ۱۴.۱ میلیون نفر بی‌کار اند. در کل، جوانان با مشکل بی‌کاری مواجه اند، در بعضی از کشورهای اروپایی الی ۵۰ درصد قشر جوان با مشکل بی‌کاری دست و پنجه نرم می‌کند.

از تاریخ ۱ جون سال جاری، برنامه کمیسیون اروپایی تحت نام SURE به کار آغاز خواهد کرد. هدف این برنامه جذب ۱۰۰ میلیارد یورو پول وام می‌باشد. این مبلغ به شکل وام به کارفرمایان داده می‌شود تا آنها به حفظ محلات کار تشویق شوند.

در پایان ماه اپریل کمیسیون اروپایی پلان ۲ تریلیون یورویی برای بیرون‌شدن اتحادیه اروپا از بحران اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا ویروس، را آماده ساخت. علاوه بر این، آلمان و فرانسه برنامه ۵۰۰ میلیارد یورویی برای نجات اروپا را طرح کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала