پیام عیدی رهبر طالبان در افغانستان

© REUTERS پیام عیدی رهبر طالبان در افغانستان
 پیام عیدی رهبر طالبان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر طالبان در پیام عیدی خود ایالات متحده را مخاطب قرار داده می‌گوید، امریکا به کسی اجازه ندهد تا توافق‌نامه‌ی صلح دوحه با شکست مواجه شود

به گزارش اسپوتنیک، ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان افغانستان در یک پیام عیدی به مناسبت عید سعید فطر، از آمریکا خواسته است که به کسی اجازه ندهد تا توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا با این گروه را با موانع، تأخیر و در نهایت با ناکامی و شکست مواجه کند.

ملا هبت‌الله در این پیام عیدی امضای توافق‌نامه‌ی صلح میان آمریکا و طالبان را برای این گروه یک پیروزی دانسته و گفته است در صورتی که این توافق‌نامه به‌گونه‌ی صادقانه عملی شود، به نفع تمام طرف‌های دخیل در قضیه است.

او تأکید کرده است که طالبان به توافق‌نامه‌ی امضاشده متعهد است و از آمریکا نیز می‌خواهد که بر تعهدات خود پایبند مانده و نگذارد که این فرصت حیاتی ضایع شود.

در پیام عیدی ملا هبت‌الله همچنان در مورد وضعیت زندانیان این گروه در زندان‌های دولت افغانستان نیز اشاره شده است. در پیام گفته شده است که زندانیان در زندان‌های دولتی در شرایط سخت قرار دارند و با مشکلات زندگی می‌کنند.

  واکنش طالبان به توافق سیاسی میان غنی و عبدالله برای تقسیم قدرت - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان به توافق سیاسی میان غنی و عبدالله برای تقسیم قدرت

رهبر طالبان از نهادهای بشری و مؤسسات خیریه خواسته است که در مورد وضعیت زندانیان احساس مسئولیت کنند تا هرچه زودتر برای مصئونیت و رهایی زندانیان گام‌های لازم برداشته شود.

توافق‌نامه‌ی صلح میان آمریکا و طالبان در دهم حوت سال گذشته‌ی خورشیدی در دوحه، پایتخت قطر به امضا رسید. رهایی زندانیان طالب و دولت افغانستان یکی از موضوعات مطرح در این توافق‌نامه بود.

براساس این توافق‌نامه، قرار بود روند رهایی پنج‌هزار زندانی طالب در ازای یک‌هزار زندانی دولت افغانستان پیش از بیستم حوت آزاد شود، اما این روند تا کنون بنا بر دلایلی، تکمیل نشده است.

از سوی هم، اخیرا حملات جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌های مختلف کشور افزایش یافته است. دولت افغانستان این گروه را به عدول از توافق‌نامه‌ی صلح دوحه متهم کرده است.

همچنان دولت افغانستان در واکنش به افزایش حملات طالبان، به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داده است تا از حالت دفاعی فعال خارج و به حالت تهاجمی تغییر موضع بدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала