امریکا: اسلام‌آباد به گروه‌های مسلح مخالف افغانستان پناه‌گاه می‌دهد

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudامریکا: اسلام‌آباد به گروه‌های مسلح مخالف افغانستان پناه‌گاه می‌دهد
امریکا: اسلام‌آباد به گروه‌های مسلح مخالف افغانستان پناه‌گاه می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است که پاکستان از گروه طالبان و دیگر گروه‌های مسلح حمایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبریک، پنتاگون در گزارش تازه‌اش که به کنگره‌ی این کشور فرستاده در مورد افغانستان گفته است: "پاکستان به شبکه‌ی حقانی و دیگر گروه‌هایی که در برابر دولت افغانستان فعالیت می‌کنند، پناه داده است."

هند: طالبان هنوزهم حمایت پاکستان، تجارت مواد مخدر افغانستان را داراست - اسپوتنیک افغانستان
هند: طالبان هنوزهم حمایت "پاکستان"، تجارت مواد مخدر افغانستان را داراست

وزارت دفاع امریکا می‌گوید که اسلام‌آباد با استفاده از نفوذی که بر طالبان دارد، در تلاش سوق دادن گفتگوهای صلح به سود خود است و نیز می‌افزاید که حضور این گروه‌ها در پاکستان تهدید جدی برای صلح و ثبات در افغانستان است.
در بخشی از این گزارش به مبارزه پاکستان با نفوذ و گسترش فعالیت‌های دهلی در افغانستان اشاره شده است، آنچه که نگرانی از نبرد نیابتی کشورها در افغانستان را بار دیگر بر می‌انگیزد.
این درحالیست که چندی پیش مقام های وزارت امورخارجه افغانستان اعلام كرده بودند كه دولت پاكستان از گذشته تاكنون در روند صلح افغانستان صادقانه عمل نكرده است.اما انتقاد همواره این بوده که چرا جامعه جهانی با وجود اطلاع از پشتیبانی پاکستان از گروه‌های هراس افگن، اقدام چشم‌گیری در برابر این کشور انجام نداده است.
احمد شكیب مستغنی سرپرست دفتر سخنگوی وزارت خارجه كشور افغانستان همچنین گفت: زمانی كه پیشرفت‌هایی در روند صلح میان افغانستان و طالبان صورت می‌‌گیرد، دست كم سرویس های اطلاعاتی كشورهای همسایه به خصوص پاكستان اختلال ایجاد نكنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала