اولین نتایج واکسین کرونا اعلام شد

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر اولین نتایج واکسین کرونا اعلام شد
اولین نتایج واکسین کرونا اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج آزمایش اولین واکسین کلینیکی کرونا رونما گردید.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج ابتدائی مرحله اول آزمایش کلینیکی تحت نام "کاری" мРНК-1273 (mRNA-1273 نشان داد که ارگانیم سعی می ورزد انتی بادی موثر و کافی را ایجاد نماید. این آزمایشات بر موش ها موفقانه صورت گرفت و حالا قرار است در داوطلبان آنرا نیز آزمایش نمایند تا دانشمندان بتوانند موثر بودن آنرا ارزیابی کنند.

آزمایش بالینی موفق واکسن COVID-19 در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش بالینی موفق واکسن COVID-19 در آمریکا

ادویه فوق الذکر به طور مشترک توسط شرکت ادویه سازی امریکایی مدرن و مؤسسه ملی آلرژی و امراض عفونی امریکا  (NIAID) تهیه می شود. روز دوشنبه 18 می، اطلاعیه رسمی نتایج بسیار خوش بینانه مرحله اول آزمایشات منتشر شد، اگرچه تاکنون بدون برخی از گزارشات، علاوه بر این ، دانشمندان هنوز نتوانسته اند کار خود را برای بررسی دقیق رسماً اعلام کنند.

در طی مطالعه، سه دوز مختلف - 25 ، 100 و 250 میکروگرم را بر داوطلبان استفاده کردند، در حال حاضر نتایج دو گروه اول در دسترس است. پس از تزریق مضاعف، واکسین باعث تولید آنتی بادی های اختصاصی به ویروس SARS-CoV-2 شد و تعداد آنها کمتر نبود و در برخی موارد حتی به طرز قابل ملاحظه ای بیشتر از مریضانی که مبتلا به COVID-19 بودند. این نشان دهنده ظهور مصونیت از یک عفونت کروناویروس جدید است.

اثبات تأثیر واکسن ویروس کرونا بر شادی ها در چین - اسپوتنیک افغانستان
اثبات تأثیر واکسن ویروس کرونا بر شادی ها در چین

دانشمندان باید دو مرحله آزمایشات بالینی را به مریضان زیاد (چند صد و چندین  هزاران نفر) انجام دهند که هنوز صورت نگرفته است. توجه به این نکته ضروری است که در مرحله اول آزمایشات، فقط ایمنی ادویه ارزیابی شده است. واکسین در جریان آزمایشات هیچ نوع مشکلات را ایجاد نکرد. تولید آنتی بادی ها با مقادیر کافی بیمار ثبت شد ، گزارشات بقیه هنوز منتشر نشده است.

تعیین عواملی که باعث افزایش اثربخشی mRNA-1273 و بهبود آن می شوند ، بر اساس نتایج مراحل بعدی آزمایش انجام می گردد که برای اواسط تابستان سال 2020 برنامه ریزی شده اند و اگر همه چیز خوب پیش برود ، گمان می رود که اولویت واکسیناسیون افراد در معرض خطر - افراد مسن و مبتلا به امراض ساری خواهد بود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала