مانع تراشی امریکا در شورای امنیت برای مقابله با روسیه و چین

© AFP 2023 / Spencer Platt/Getty ImagesПостпред США при ООН Келли Крафт
Постпред США при ООН Келли Крафт - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا در گذشته نیز روسیه و چین را به اطلاعات نادرست در بسیاری از موضوعات بین المللی متهم کرده است، هر چند که مسکو و پکن این موضوع را همیشه رد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، کلی کرفت، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل می گوید که از کمک‌های خود به کشورهای منتخب شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با روسیه و چین بخاطر سوریه استفاده می کند.

آنتونیو گوترش، سر منشی سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان
آنتونیو گوترش به شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داد

او افزود: "ما می دانیم، ما اعضای شورای امنیت سازمان ملل باید بشار اسد رئیس جمهور سوریه را محاکمه کنیم. باید کمپین انتشار اطلاعات نادرست از سوی روسیه و چین را آشکار سازیم".

او گفت: "در شورای امنیت هر زمانی که موضوعی در باره سوریه بررسی می‌شود، نمی‌توانیم هیچ گامی بدون تلاش روسیه و چین جهت «خاموش کردن صدای دیگر کشورها» برداریم. ما باید با این کشورها در باره  کارهای آمریکا در سوریه صحبت کنیم".

او اظهار داشت: "من احساس می کنم با کشورهای مانند افریقای جنوبی، نیجر صحبت کنم که امریکا چی کاری را می تواند به آنها انجام دهد، و اینکه این 10 کشور منتخب کارهای زیادی برای مقابله با روسیه و چین می توانند انجام بدهند".

امریکا در گذشته نیز روسیه و چین را به اطلاعات نادرست در بسیاری از موضوعات بین المللی متهم کرده است، هر چند که مسکو و پکن این موضوع را همیشه رد کرده اند.

شرکت کنندگان کنفرانس بین المللی لیبیا  - اسپوتنیک افغانستان
توافقنامه لیبیا در شورای امنیت سازمان ملل تصویب می گردد

شورای امنیت ملل متحد یکی از ارکان سازمان ملل متحد است که وظیفهٔ پاسداری از امنیت و صلح بین‌المللی را به عهده دارد. بر اساس منشور سازمان ملل متحد، حیطهٔ قدرت شورای امنیت شامل اعزام نیروهای پاسدار صلح، تصویب تحریم‌های بین‌المللی، و اعطای اجازه استفاده از نیروی نظامی علیه کشورهای متخاصم است. تصمیم‌های این شورا به صورت قطعنامه‌های شورای امنیت اعلام می‌شود. همچنین شورای امنیت پنج عضو دائم و ده عضو انتخابی دارد. پنج عضو دائم این شورا در تصمیم‌ها و رای‌گیری‌های شورا حق وتو دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала