متقاعدین برای دریافت معاش به بایومتریک نیاز نخواهد داشت

© Photo / IEC AFG fbمتقاعدین برای دریافت معاش به بایومتریک نیاز نخواهد داشت
متقاعدین برای دریافت معاش به بایومتریک نیاز نخواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مالیه‌ی کشور اعلام کرد که معاشات متقاعدین در سال مالی 1399 خورشیدی بدون طی مراحل روند بیومتریک جدید و براساس کارت‌های قبلی پرداخت می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، محمدعمر درانی، رییس عمومی خزینه تقاعد وزارت مالیه که امروز (پنج‌شنبه، 21مه) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرنطین در کشور، روند بیومتریک متقاعدین متوقف شده است.

وزارت مالیه: با ایجاد اصلاحات عواید ملی کشور افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
وزارت مالیه: با ایجاد اصلاحات عواید ملی کشور افزایش یافته است

رئیس عمومی خزینه تقاعد ضمن ارائه معلومات در مورد اصلاحات در این بخش، ساختار بودجه و اجراات سال مالی 1399 گفت:" به علت شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرنطین در کشور پروسۀ بایومتریک متقاعدین متوقف گردیده است، بناء به اساس مشوره های که با شوراهای متقاعدین صورت گرفت، حکومت افغانستان و وزارت مالیه بادرک شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی متقاعدین تصمیم گرفت تا حقوق متقاعدین را مطابق جدول نوبتی در چهار الی پنج ماه آینده پرداخت نماید."
آقای درانی گفت "هدف از پرداخت معاشات متقاعدین بدون طی مراحل پروسه بایومتریک جدید، اینست که تا ایشان بادرنظرداشت شرایط کنونی مشکلات شانرا را حل نموده و به نیازمندی های روزمره شان رسیدگی کرده بتوانند، زیرا یگانه منبع درآمد متقاعدین حقوق تقاعد شان می باشد."
آقای درانی افزود که وزارت مالیه حقوق متقاعدین بیومتریک نشده را براساس کارت‌های قبلی در سه کتگوری پرداخت می‌کند. به گفته‌ی او، برای متقاعدین و ورثه‌ی آنها که حقوق سالانه‌ی‌شان تا 75 هزار افغانی باشد، معاش 12 ماهه‌ی‌شان به‌گونه‌ی کامل پرداخت می‌شود.
او در ادامه تأکید کرد که براساس این سه کتگوری، متقاعدینی که معاش سه ماه و یا شش ماه‌شان باقی می‌ماند، در جریان دو ماه اخیر سال مالی پرداخت خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала