وزیر صحت کارکردهای شفاخانه افغان-جاپان را از نزدیک بررسی کرد

© Photo / FB/Ministry of Public Health of Afghanistanوزیر صحت کارکردهای شفاخانه افغان-جاپان را از نزدیک بررسی کرد
وزیر صحت کارکردهای شفاخانه افغان-جاپان را از نزدیک بررسی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر صحت عامه افغانستان از شفاخانه افغان-جاپان دیدن نمود و از کارکرهای این شفاخانه بررسی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه کشور با نشر خبری می‌افزاید که فیروزالدین فیروز، وزیر صحت این کشور کارکردهای شفاخانه افغان جاپان را از نزدیک بررسی نمود.
آقآی فیروز از تلاش‌های تمام کارمندان صحی که در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند قدردانی نموده و کارکرهای آنها را قناعت بخش خواند.

والی کابل از منع گشت و گذار مردم در روزهای عید خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
والی کابل از منع گشت و گذار مردم در روزهای عید خبر داد

از سویی هم داکتر فیروز از مردم و تمام رسانه‌ها خواست تا به شایعاتی که در سانه های اجتماعی مبنی بر کم کاری در شفاخانه افغان-جاپان پخش می‌شود باور نکنند.
در عین حال وزیر صحت عامه از افزایش آزمایش ویروس کرونا در لابراتوارهای کشور خبر داده گفت: "اکنون سطح آزمایش در یک شبانه روز به دوهزار واقعه افزایش یافته است و نیز ما در تلاش استیم تا زمینه تشخیص ویروس کرونا را در تمام لابراتوارهای ولایات فراهم نماییم."
در همین حال هم‌چنان آقای فیروز بر بهبود خدمات در لابراتوارهای مرکزی تاکید نموده گفت: "با توجه به مشکلات موجود در لابراتوارهای مرکزی کابل مبنی بر تاخیر در اعلام نتایج نمونه‌های گرفته شده، ما یک سلسله اقداماتی را در این راستا انجام دادیم که به زودی این چالش‌ها رفع خواهد شد."
از سوی هم وزیر صحت عامه کشور از بی اعتنایی مردم در برابر ویروس کرونا ابراز نگرانی نموده گفت که اگر مردم اصول قرنطین را رعایت نکنند در هفته‌های آینده در کشور یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
وی از مردم خواست که فاصله گیری اجتماعی، رعایت حفظ الصلحه و استفاده از ماسک را جدا رعات کنند.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 8676 تن رسیده است که از این میان شمار مجموعی جان باختگان این بیماری به 193 نفر رسیده و در عین حال 938 نفر دیگر صحت‌یافت شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала