ریابکوف: معاهده "آسمان‌‌ باز" با خروج امریکا از بین نخواهد رفت

© Sputnik / Valeriy Melnikovریابکوف: معاهده "آسمان‌های باز" با خروج امریکا نخواهد رفت
ریابکوف: معاهده آسمان‌های باز با خروج امریکا نخواهد رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت که معاهده "آسمان‌های باز" با خروج امریکا، نخواهد مرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه می گوید: "این معاهده به هیچ وجه مرده نیست، ایالات متحده در نوامبر سال جاری از این معاهده خارج خواهد شد. که من معتقد هستم با توجه به اطلاعیه ها بسیار بسیار محتمل است و از همه مهمتر، به دلیل الگوی رفتاری واشنگتن در این زمینه. اما این به این معنای نیست که توافق پس از آن خواهد مرد".

واکنش روسیه به خروج امریکا از معاهده آسمان‌های باز - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به خروج امریکا از معاهده "آسمان‌های باز"

ریابکوف افزود: "بر خلاف وضعیت پیمان استارت، در حال حاضر 34 کشور در این پیمان وجود دارند. ایالات متحده روند خروج را آغاز کرده است، اما پس از خروج آن، اگر اتفاق بیفتد، من می خواهم توجه را به این واقعیت جلب کنم كه این مرحله توسط واشنگتن به عنوان راه حل اعلام شده و نه به عنوان هدف و این یک تفاوت بسیار مهم است. نمی توان آن را به زباله انداخت. پس از آن 33 کشور یا کمتر در آن باقی می مانند. اما این هنوز بدان معنی نیست که قرارداد از بین خواهد رفت."

معاهده آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین 34 کشور جهان است که در خصوص اجازه پرواز هواپیماهای جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده می‌باشد. این معاهده جهت ایجاد درکی متقابل و اطمینان به کشورهای امضاکننده در خصوص کلیه تحرکات و فعالیت‌های نظامی که ممکن است باعث نگرانی آن‌ها شود، ایجاد شده‌است. معاده آسمان‌های باز یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌تر کردن فعالیت‌های نظامی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала