متبلا شدن 64 کارمند صحی به ویروس کرونا در بلخ

© Sputnik / Press service of the Moscow Mayor and Moscow Government /  مراجعه به بانک تصاویر متبلا شدن 64 کارمند صحی به ویروس کرونا در بلخ
متبلا شدن 64 کارمند صحی به ویروس کرونا در بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست صحت عامه ولایت بلخ از مبتلا شدن داکتران به ویروس همه‌گیر کرونا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نظام‌الدین جلیل، سرپرست ریاست صحت‌عامه بلخ گفته است که ویروس کرونا در این ولایت رو به افزایش است و برخی از کارمندان صحی نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان از مرز 9 هزار عبور کرد - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان از مرز 9 هزار عبور کرد

آقای جلیل افزوده است: "«زمانی که ۶۴ نفر هم‌مسلک من مصاب به بیماری کووید نزده می‌شوند در ولایت بلخ، به این معنی است که او هر لحظه با مریض روبه‌رو است.»
سرپرست ریاست عامه بلخ از تمام شهروندان می‌خواهد که برای جلوگیری از این ویروس به گفته‌های پزشکان گوش دهند و از ماسک، دست‌کش، شستن دست‌ها با صابون در روز برای چندین بار، ضد عفونی کردن وسایل و محیط زنده‌گی استفاده کنند.
آقای جلیل می‌افزاید که اگر شمار مبتلایان به بیماری کووید نزده افزایش یابد، کار رسیده‌گی به آنان دشوارتر خواهد شد. وی گفته است که آزمایشگاه شناسایی بیماران کووید نزده در بلخ توانایی آزمایش بیش از 120 نفر را در یک شبانه‌روز ندارند.
از سویی هم غوث‌الدین انوری، مسسول شفاخانه حوزه‌یی بوعلی‌سینای بلخی در مزارشریف گفت: «گاه‌ گاهی با کمبود کیت که برای تشخیص ویروس کرونا است مواجه می‌شویم و یا اینکه تست می‌آید در ظرف یک‌ هفته در حدود پنجصد تا یک هزار مثلا تست می‌آید و این کفایت نمی‌کند برای مراجعین که در کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند و این یک مقدار مشکلات دارد.»
این درحالیست که محدودیت بر گشت‌وگذار در شهر مزارشریف برداشته شده است.
درهمین حال شجاع‌الدین شجاع، معاون والی بلخ درمورد چنین گفت: «ما به آن پیمانه که خواسته بودیم مراحل قرنطینه را جدی بگیریم بنا بر مشکلات اقتصادی که مردم مشکلات اقتصادی و اجتماعی را داشتند نتوانستیم که در کل تطبیق کنیم.»
در بلخ در حال حاضر996 تن به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این میان27 بیمار درمان شده‌اند و 29 بیمار دیگر هم جان‌باخته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала