Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

منچستر بازیکن گران‌تر از 70 میلیون نمی‌خرد

© Sputnik / Владислав Воднев /  مراجعه به بانک تصاویر منچستریونایتد Kazakhstan Soccer Europa League Astana - Manchester United
منچستریونایتد Kazakhstan Soccer Europa League Astana - Manchester United - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همه‌گیر شدن بیماری ویروسی کرونا باعث ضرر مالی هنگفت تیم‌های بزرگ فوتبال جهان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا اد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد هشدار داده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا، این باشگاه ممکن است فعالیت همیشگی خود را در بازار نقل و انتقالاتی نداشته باشد.

به نقل جیمز رابسون از استاندارد، علی‌رغم تاثیر زیاد ویروس کرونا بر وضعیت اقتصادی باشگاه های فوتبال، روز پنجشنبه منچستریونایتد اعلام کرد که این باشگاه مبلغ 240 میلیون پوند را از قبل حفظ کرده و اکنون به این مقدار پول نقد دسترسی دارد. با این حال، منبع درآمد های منچستریونایتد مانند حق پخش، درآمد روز بازی و درآمد تجاری با مشکل مواجه شده است و این باشگاه از نظر اقتصادی دچار آسیب شده است.

View this post on Instagram

A post shared by Bleed United 🔴 (@bleedunited_) on

بدهی خالص منچستریونایتد نسب به سال گذشته، 42.2 درصد افزایش داشته و به 429.1 میلیون پوند رسیده است. یکی از دلایل اصلی افزایش شدید بدهی این باشگاه، خرید رکورد شکن هری مگوایر در سال گذشته با مبلغ 80 میلیون پوند است و معمولا چنین معاملاتی به صورت اقساطی انجام می شوند اما منچستریونایتد کل مبلغ را به صورت یکجا پرداخت کرد و همین عامل باعث شد تا به ذخایر نقدی این باشگاه آسیب برسد. با این حال، طبق گفته مسئولان این باشگاه در روز گذشته، شیاطین سرخ دارای 240 میلیون پوند پول نقد هستند که مبلغ قابل توجهی به حساب می آید. شیوع ویروس کرونا هم تاثیرات مخربی را بر دنیای فوتبال گذاشته و حتی باشگاه هایی همچون باسلونا، رئال مادرید و یوونتوس نیز با مشکل مواجه شده اند و حقوق بازیکنان خود را کاهش دادند.

اکنون به طور جهانی پذیرفته شده است که قیمت های نقل و انتقالاتی در حال کاهش است و به همین دلیل، یونایتد قصد ندارد تا مبلغی بیش از 70-60 میلیون پوند را برای خرید بازیکنی بپردازد. این در حالی است که این باشگاه در نظر داشت تا جیدون سانچو را به گران قیمت ترین بازیکن انگلیسی تاریخ فوتبال تبدیل کند. حتی دورتموند هم که در ابتدا خواستار رقم بالایی بود، اکنون ارزش ستاره خود را بیشتر از 100 میلیون پوند نمی داند. با وجود تمامی این صحبت ها، در صورت از سرگیری رقابت های لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد به طور قطعی 3 بازیکن را در تابستان آتی خریداری خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала