نیروهای عراقی: کاندید بازداشت‌شده رهبری داعش "بانک اطلاعات" است

© REUTERS / Stringer/File Photoنیروهای عراقی: کاندید بازداشت‌شده رهبری داعش "بانک اطلاعات" است
نیروهای عراقی: کاندید بازداشت‌شده رهبری داعش بانک اطلاعات است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امنیتی عراق بازجویی کاندید رهبری داعش را که چندی قبل بازداشت کرده اند، آغاز نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی ارشد نیروهای مسلح عراق امروز (شنبه، ۲۳ می) اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق بازجویی عبدالله کارداش، کاندید بازداشت‌شده رهبری گروه تروریستی داعش که وی را "بانک اطلاعات" می‌پندارند، آغاز کرده اند.

رسول گفت:‌ "چنانکه اطلاع دارید، کارداش در دست کارمندان استخبارات عراق قرار دارد، اطلاعاتی که وی می‌داند، بسیار مهم است. می‌توان این فرد را بانک اطلاعات شمرد و در واقع بازداشت وی یک ضربه بزرگ به داعش است".

وی خاطر نشان ساخت که داعش فعالیت خود را متوقف نکرده است و تا هنوز سلول‌های "خفته" آن وجود دارد که تلاش دارند حملات تروریستی را در جاهای مختلف انجام دهند.

بازداشت جانشین احتمالی البغدادی توسط نیروهای عراقی - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت جانشین احتمالی البغدادی توسط نیروهای عراقی

به گفته وی، در چارچوب کار مرکز چهارجانبه که در آن نمایندگان عراق، ایران، سوریه و روسیه شامل اند، تبادله اطلاعات استخباراتی جریان دارد تا از داخل‌شدن جنگجویان داعش به قلمرو عراق جلوگیری شود و برای این کار نظارت مداوم بر مناطق سرحدی در نزدیکی سرحد عراق – سوریه، انجام می‌شود.

استخبارات عراق روز چهارشنبه گذشته از بازداشت عبدالله کارداش، یکی از جانشین‌های احتمالی ابوبکر البغدادی، رهبر کشته‌شده داعش خبر داده بود.

قبل از این رسانه‌ها عبدالله کارداش را "رهبر جدید داعش" نامیده بودند.

براساس اطلاعات روزنامه گاردین، امیر محمد عبدالرحمن المولی السلبی یکی از موسسین این باند می‌باشد. براساس اطلاعاتی که توسط کارمندان دو سازمان استخباراتی جمع‌آوری شده است، امیر السلبی که شهروند عراق است در ماه اکتوبر سال ۲۰۱۹ چند ساعت پس از کشته‌شدن ابوبکر البغدادی به عنوان رهبر گروه تروریستی داعش گماشته شد.

نشریه مذکور نوشته است که وی به نام‌های مستعار حاجی عبدالله و عبدالله کارداش، مشهور است.

وزارت خارجه امریکا حتی قبل از کشته‌شدن البغدادی، السلبی را به عنوان کاندید رهبری داعش می‌پنداشت. مقامات امریکایی برای دستگیری وی جایزه ۵ میلیون دالری اعلام کرده بودند.

دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا در ماه اکتوبر سال ۲۰۱۹ از کشته‌شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش در نتیجه یک عملیات نیروهای خاص امریکایی در ولایت ادلب سوریه خبر داد.

ترامپ از روسیه، ترکیه، سوریه و عراق بخاطر کمک شان در کشتن البغدادی ابراز سپاس کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала