روش موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی

© Depositphotos.com / Belchonockروش موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی
روش موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در یک آزمایش علمی روش موثری را برای کاهش کلسترول و پیشگیری از بیماری های قلبی پیشنهاد نموده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان دانشگاه روویرا و ویرچیلی در اسپانیا و دانشکده پزشکی هاروارد؛ در طی یک مطالعه نتیجه‌گیری نموده‌اند که  اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 در ماهی و مکمل های غذایی باعث کاهش سطح کلسترول بد در خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شوند.

نتایج این مطالعه در نشریه علمی Journal of the American Heart Association منتشر شده است.

در این آزمایش علمی بیش از 26 هزار زن با میانگین سنی 53 سال شرکت کردند . از آنها نمونه خون برای تعیین محتوای لیپوپروتئین ها گرفته شد. این پروتئین ممکن است شامل مواد مختلفی از جمله تری گلیسیریدها و کلسترول باشد.

نخستین روش های حفاظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان - اسپوتنیک افغانستان
نخستین روش های حفاظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان

مشخص شده است که کلسترول بالا همراه با لیپوپروتئین های دارای غلظت کم LDL) ) با خطر بالای آترواسکلروز و سایر بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد.

میان شرکت کنندگان دراین آزمایش، یک نظرسنجی انجام داده شد تا معلوم نمایند که آنها چند بار  در هفته ماهی و مکمل های امگا 3 مصرف می کنند.

معلوم شد که زنانی که غالباً امگا 3 مصرف می کردند ، کلسترول "بد" کمتری در خون داشتند ، به همین ترتیب خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی آنها نیز کمتر بود.

پیش ازاین مارتا گواش فره، یک متخصص تحقیقاتی در بخش تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چان در بوستون، بررسی گسترده ای در مورد ارتباط بین مصرف چهارمغز و سلامت قلب انجام داده است.

رژیم های غنی شده با چهارمغز موجب کاهش قابل توجهی در میزان کلسترول و سایر نشانگرهای سلامت قلبی-عروقی در مقایسه با این رژیم های کنترل شده بودند.

مزایای چهارمغز ممکن است به مقدار چربی غنی اشباع نشده و یا "سالم” بدن، از جمله اسید های چرب ضروری امگا ۳، و نیز انواع مختلف آنتی اکسیدان ها باشد. واقعیت اینست که حتی مقادیر کم چهارمغز مزایای زیادی برای سلامتی قلب بهمراه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала