کشته شدن دو سرکرده داعش در سوریه

© Sputnik / Mikhail Alaeddinنابودی بزرگترین سنگر داعش در سوریه
نابودی بزرگترین سنگر داعش در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو تن از رهبران داعش در شرق سوریه در یک حمله هوایی از سوی ائتلاف ضد تروریستی به رهبری آمریکا کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که دو تن از رهبران داعش در یک حمله هوایی در شرق سوریه کشته شدند.

این دو نفر، «احمد عیسی اسماعیل الزاوی» و «احمد عبد محمد حسن الجغیفی» 17 ماه می جاری در حمله ائتلاف و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) به یک مقر داعش در ولایت«دیر الزور» کشته شدند.

 

حمله داعش به پالمیرا، پاسخی به پیشرفت ارتش سوریه در حلب بود - اسپوتنیک افغانستان
تشدید حملات داعش در سوریه

بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا حاکی است که الزاوی، همچنین با نام «ابوعلی البغدادی»، فرماندار داعش در شمال بغداد و مسئول انتشار و ابلاغ دستورالعمل های تروریستی از رهبران ارشد این گروه به عناصر آن در شمال بغداد است.

الجغیفی نیز معروف به «ابو عمار»، یک مقام ارشد در تدارکات و تهیه مواد و تجهیزات نظامی داعش بود و مسئولیت هدایت و فرایند تأمین و حمل اسلحه و مواد منفجره و نیرو در سراسر عراق و سوریه را بر عهده داشت.

سنتکام تاکید کرده که ائتلاف بین المللی و نیروهای همسو با آن در عراق و سوریه همچنان به حملات خود برای جلوگیری از ظهور دوباره داعش ادامه می دهند.

از زمان شکست در سوریه در مارچ 2019 ، داعش چندین حمله و اقدام تروریستی به ویژه در منطقه بین حومه شهر دیر الزور و منطقه «السخنه» در ولایت «حمص» سوریه انجام داده است.

داعش در سال 2014 حدود یک سوم عراق و مناطق وسیع سوریه را تحت کنترل خود درآورد و سرانجام در سال 2017 با شکست تروریست ها مناطق اشغالی در عراق آزاد شد.

هسته های خفته و پسماندهای این گروه با سوءاستفاده از بحران کرونا و مشکلات سیاسی در یک ماه گذشته به اقدام های تروریستی خود در ولایت های شرقی، غربی و شمالی عراق شدت بخشیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала