Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لیورپول و اتلتیکو سبب مرگ 41 نفر شدند

© AFP 2023 / Javier SorianoИгроки во время матча между командами "Ливерпуль" и "Атлетико Мадрид" на стадионе в Ливерпуле
Игроки во время матча между командами Ливерпуль и Атлетико Мадрид на стадионе в Ливерпуле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اطلاعات NHS نشان می‌دهد که بازی دو تیم لیورپول و اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان منجر به مرگ 41 نفر به خاطر کرونا ویروس شده است.

به گزارش اسپوتنیک، با تجزیه و تحلیل داده‌های NHS مشخص شده که بازی لیورپول در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر اتلتیکو مادرید در آنفیلد "سبب مرگ 41 نفر به خاطر کرونا ویروس شد."

تیم یورگن کلوپ در 11 مارچ مقابل 52.000 هوادار میزبان رقیب اسپانیایی‌اش در آنفیلد بود و در این مسابقه 3000 هوادار اتلتیکو نیز حضور داشتند.

این مسابقه آخرین بازی اصلی در انگلستان بود، پیش از آنکه محدودیت‌های قرنطینه اعمال شود و لیگ به دلیل مقیاس همه‌گیر شدن کرونا ویروس موقتاً به حالت تعلیق درآید.

گزارشی در روزنامه "ساندی تایمز" توضیح می‌دهد كه خدمات درمانی و فناوری اطلاعات انگلستان موسوم به (Edge Health)، گروهی كه داده‌های NHS را از طریق مُدل سازی داده‌ها تجزیه و تحلیل می‌كنند، معتقدند بازی در آنفیلد منجر به مرگ 41 نفر دیگر بین 25 تا 35 روز بعد از آن بازی شد.

"امپریال کالج لندن" و "دانشگاه آکسفورد" تخمین زده‌اند که اسپانیا در آن زمان مسابقه انجام شد حدود 640.000 مورد کروناویروس مثبت ثبت شده بود و در انگلستان آن زمان 100 هزار مبتلا شناسایی شده بود.

در زمان برگزاری مسابقه بسیاری از مشاغل، مدارس، رستوران‌ها و برخی از مسابقات قبلاً در اسپانیا پشت درهای بسته منتقل شده بودند.

ماه گذشته خوزه لوئیس مارتینز شهردار مادرید اعتراف کرد که این یک اشتباه است که بازی اجازه برگزاری به دست آورد.

مارتینز به ایستگاه رادیویی اسپانیایی "اوندا سرو" گفت: "این منطقی نبود که 3000 هوادار اتلتیکو بتوانند در آن زمان به آنفیلد سفر کنند. این یک اشتباه بود. البته به عقب نگاه می‌کنیم اما فکر می‌کنم حتی در آن زمان نیز احتیاط بیشتری وجود داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала