مشخص شدن علت سقوط هواپیمای پاکستانی

© AFP 2023 / Asif Hassanمشخص شدن علت سقوط هواپیمای پاکستانی
مشخص شدن علت سقوط هواپیمای پاکستانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علت سقوط هواپیمای مسافربری پاکستان ایرویز A320 در نزدیکی میدان هوایی بین المللی کراچی مشخص شد.
سقوط یک هواپیمای مسافربری در کراچی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
سقوط یک هواپیمای مسافربری در کراچی پاکستان

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش روز یکشنبه شبکه جیو تی وی به نقل از یک منبع در اداره هواپیمایی کشوری پاکستان آمده است، که هواپیمای سقوط کرده در جنی کراچی می توانسته در نخستین تلاش برای فرود به زمین، سه بار به روی باند قرار گرفته و بنشیند.

به گفته این شبکه تلویزیونی، در نخستین فرود، موتورهای هواپیما می توانستند سه بار فرود انجام بدهند. بر اساس گزارش نخستین که تهیه شده، حادثه توسط مدیریت بحران، حاکی از آن است که باند میدان هوایی سه رد از تماس موتورها بر روی باند میدان هوایی در فاصله 4500 فوتی، 5 هزار و 500 فوتی و 7000 فوتی (به ترتیب 1.370، 1.676 و 3.232 متر) است. در این حین هیچ اثری از تماس بدنه هواپیما با باند میدان هوایی پیدا نشده است. کارشناسان مدیریت خاطرنشان می کنند، که سیستم های سوخت یا روغن رسانی می توانند در تماس سطح موتورها با باند صدمه دیده و از کار افتاده باشند.

غلام سرورخان وزیر سازمان هواپیمایی پاکستان روز شنبه گفت، که یک کمیسیون ویژه برای بررسی علل این سانحه، تحقیقات را ظرف سه ماه تکمیل می کند. "من قول می دهم که تحقیقات شفاف خواهد بود. ما سعی خواهیم کرد که طی سه ماه همه ای مراحل را طی کنیم".

یادآوری می کنیم، که ایرباس A320 هواپیمایی بین المللی پاکستان روز جمعه در نزدیکی میدان هوایی بین المللی جنی کراچی سقوط کرد. در هواپیما 99 نفر حضور داشتند. براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و توسعه اجتماعی ایالت سند پاکستان، تاکنون مرگ و ۹۷ نفر تأیید شده است. بر اساس داده های نخستین، برخورد با پرندگان می تواند عامل این سانحه باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала