نام هزار قربانی کرونا در امریکا بر صفحه اول نیویورک‌تایمز چاپ شد

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandنام هزار قربانی کرونا در امریکا بر صفحه اول نیویورک‌تایمز چاپ شد
نام هزار قربانی کرونا در امریکا بر صفحه اول نیویورک‌تایمز چاپ شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه معتبر نیویورک تایمز در شماره روز یکشنبه خود نام هزار قربانی بیماری کووید-19 را در امریکا روی جلد خود ثبت و یک صفحه متفاوت خلق کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در شرایطی که شمار قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده امریکا به رقم خیره‌کننده 100 هزار نزدیک می‌شود، امید همه مردم از سیاست‌های دونالد ترامپ در مهار کرونا ناامید شده است.

رئیس‎جمهور امریکا هم با تاکید بر بازگشایی تدریجی کسب و کار و بهبودی اوضاع اقتصادی جامعه و مردم، در پی افزایش بخت پیروزی خود در انتخابات خزان است.

در حالی که امریکا با یک فاجعه تمام‌عیار انسانی و بدترین رکود اقتصادی یک قرن اخیر خود دست به گریبان است، مدیران روزنامه نیویورک تایمز با خلق کردن یک صفحه اول متفاوت به شرایط امروز امریکا واکنش نشان دادند. در توضیح این جلد عجیب و ماندگار آمده است: اینها صرفا نام‌های یک فهرست نیستند. این ها ما هستیم.

اعداد به تنهایی نمی‌توانند میزان تاثیر کروناویروس را بر امریکا نشان دهند. حالا می‌خواهد تعداد بیماران بهبودیافته باشد، شغل‌های از دست‌رفته یا زندگی‌های ناتمام‌مانده. حالا که کشور به رکورد 100 هزار مرگ ناشی از کرونا نزدیک شده، نیویورک تایمز نام و نشان هزار قربانی را اینجا آورده است؛ یک درصد کشته‌ها.

طبق گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، شمار مبتلایان ویروس کرونا در امریکا از 1.62 میلیون نفر فراتر رفته و کرونا هم جان بیش از 97 هزار نفر را گرفته است.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 5.1 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و بیش از 333 هزار نفر دیگر نیز جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала