زاخارووا: امریکا به طور سیستماتیک چارچوب ثبات راهبردی را می شکند

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا: امریکا به طور سیستماتیک چارچوب ثبات راهبردی را می شکند
زاخارووا: امریکا به طور سیستماتیک چارچوب ثبات راهبردی را می شکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بر این باور است، که مقام های امریکایی با اقدام های خود عمدا سیستم ثبات راهبردی را از بین می برند.
احتمال واکنش نظامی روسیه به پیمان‌شکنی جدید امریکا - اسپوتنیک افغانستان
مسکو: روسیه به دنبال امریکا قصد خروج از پیمان "آسمان باز" را ندارد

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه دیدگاهش را درباره اقدام های مقام های امریکایی ابراز کرد.

او گفت: "همه ای مدرک ها و چارچوب قانونی کارکردها که ثبات راهبردی و اقدام های دولت ها را تعیین می کند، توسط ایالات متحده امریکا شکسته شدند: پیمان ABM (2002) ، پیمان راکتی متوسط ​​و برد کوتاه، اعلام عدم تمایل به تصویب پیمان های آزمایش هسته ای و اکنون پیمان آسمان باز و تنها استارت 3 باقی مانده است، اما این احتمالاً آخرین چیزی است که باقی مانده است، بنابراین، این حقایق، این نتیجه گیری نیستند، اینها واقعیت هایی هستند که نشان می دهد ایالات متحده عمداً سیستم ثبات راهبردی را تجزیه می کند".

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه كرد: "چرا آنها این كار را می كنند، بارها توضیح دادند - آنها احساس استثنا می كنند".

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه اعلام كرد، که قصد واشنگتن برای بیرون شدن از «آسمان باز» را دارد و به شركت كنندگان این اجازه را می دهد كه از طریق سرزمین های دیگر برای نظارت بر کارکرد های نظامی پرواز كنند. در بیانیه نوشتاری، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده توضیح داده است، که تصمیم به عقب نشینی ایالات متحده از «آسمان باز» از 22 ماه می تا شش ماه دیگر به اجرا در می آید. طرف امریکایی دلیل بیرون شدن از پیمان را نقض این پیمان توسط روسیه گفته است. مسکو این ادعاها را رد می کند و ادعا می کند که روسیه همچنان به این پیمان پایبند است و همچنین اتهام های را به امریکا وارد می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала