چین به امریکا: وقت خود را هدر ندهید، برای عبور از مشکل کرونا همکاری کنید

© AP Photo / Ng Han Guanچین به امریکا: وقت خود را هدر ندهید، برای عبور از مشکل کرونا همکاری کنید
چین به امریکا: وقت خود را هدر ندهید، برای عبور از مشکل کرونا همکاری کنید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه چین می‌گوید که پکن از واشنگتن می‌خواهد که وقت خود را در اختلاف نظرها صرف نکند و به‌طور جدی برای عبور از بحران ویروس کرونا عمل کند.

به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی وزیر امور خارجه چین امروز یکشنبه 24 می در یک کنفرانس مطبوعاتی سالانه اظهار داشت که چین از امریکا می‌خواهد که وقت خود را در اختلاف‌ نظرها هدر ندهد و به‌طور جدی‌تر در مبارزه با ویروس کرونا اقدام نماید.

Постпред США при ООН Келли Крафт - اسپوتنیک افغانستان
مانع تراشی امریکا در شورای امنیت برای مقابله با روسیه و چین

وانگ یی گفت: مایه تاسف است با وجود که بیماری همه‌گیر هنوز به پایان نرسیده است، ویروس سیاسی نیز در امریکا پخش می‌شود. بعضی از مردم در امریکا از هر فرصتی برای حمله به چین استفاده می‌کنند.

به گفته وی، شماری از سیاستمداران در امریکا واقعیت ها را نادیده گرفته و جعل و دروغ علیه چین درست  می‌کنند.

او می‌گوید: ما از ایالات متحده امریکا می‌خواهیم که وقت گرانبهای خود را تلف نکند، چین و امریکا باید در زمینه مسائل اضطراری با هم همکاری کنند، اولاً ما می‌توانیم تجربیات خود را آنها به اشتراک بگذاریم و بهرین شیوه های یکدیگر را برای تقویت مبارزه خود با کرونا اتخاذ کنیم، باید آنچه را انجام دهیم که جهان از ما انتظار دارد.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 5.1 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و بیش از 333 هزار نفر دیگر نیز جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала