اثربخشی اولین آزمایش واکسین ضد کرونا بالای انسان

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر اثربخشی اولین آزمایش واکسین ضد کرونا بالای انسان
اثربخشی اولین آزمایش واکسین ضد کرونا بالای انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین از اثربخشی اولین آزمایش واکسین ضد کرونا ویروس بالای انسان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آنکه ست برکلی، رئیس اتحادیه جهانی واکسین‌ها و واکسیناسیون‌ها (Jaffe) روز یکشنبه ۲۴ می در مصاحبه‌ای با روزنامه سوئیسی گفت، اولین نشانه‌های اثربخشی یک واکسین احتمالی برای ویروس کرونا ممکن است در خزان تولید شود، محققان شرکت چینی كانسينو بيولوژی( Kansino Biology)  اعلام کردند که این واکسین برای اولین بار بر روی انسان آزمایش شده و اثربخشی آن ثابت شده است.

روسیه: ساخت واکسین کرونا 4 الی 8 هفته را در بر خواهد گرفت - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: ساخت واکسین کرونا 4 الی 8 هفته را در بر خواهد گرفت

دانشندان چینی می‌گویند، این واکسین واکنش سریعی برای ایجاد ایمنی ضد ویروس کرونا در بدن کسانی که بر آنها آزمایش شد، از خود نشان داده است.

به گزارش مجله طبی "لنست" که روز جمعه این گزارش را چاپ کرد، در یک آزمایش واکسین چینی ضد کرونا ویروس (کووید ۱۹)، که برای اولین بار به مرحله آزمایش بالینی رسیده است، ثابت شد که این واکسین علاوه بر نداشتن عوارض جانبی برای جسم، واکنش ایمنی سریع برای مقابله با ویروس سارس و کرونا در بدن انسان ایجاد می‌کند.

این مجله نوشته است که این آزمایش که بر روی ۱۰۸ بزرگسال سالم انجام شده است، نتایج امیدوار کننده‌ای را پس از ۲۸ روز نشان داد. طبق این گزارش نتایج نهایی آزمایش ظرف ۶ ماه ارزیابی می‌شود.

مجله طبی افزوده است که آزمایش‌های بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا پاسخ ایمنی ناشی از واکسین برای محافظت از بدن در برابر بیمارهای ویروسی چقدر موثر است.

پروفیسور وی چن، از انستیتوت "بیوتکنولوژی پکن"، که مسوولیت سرپرستی این تحقیقات را بر عهده دارد، گفت: "این نتایج یک دستاورد علمی مهم به شمار می‌رود و تجربه نشان می‌دهد، یک دوز واحد از این واکسن Ad5-nCoV پادتن‌هایی خاصی تولید می‌کند که ویروس را در طی ۱۴ روز هدف قرار می‌دهد. موفقیت تجارب بالینی این واکسین باعث شد که این نوع واکسین برای آزمایش‌ها و تجارب بیشتری مطرح شود".

اولین نتایج واکسین کرونا اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
اولین نتایج واکسین کرونا اعلام شد

او افزود: "با این حال اما ما این نتایج را باید با احتیاط تحلیل کنیم و چالش‌های مربوط به تولید واکسین برای ویروس بی‌سابقه و خطرناک کووید ۱۹ را بررسی کنیم".

وی چن در پایان اظهار داشت: "توانایی پاسخ‌های ایمنی لزوماً بیانگر این نیست که این واکسن انسان را از کووید ۱۹ محافظت می‌کند بلکه در واقع هنور راه طولانی در پیش داریم تا واکسن ضد کرونا در دسترس همه قرار گیرد".

گفتنی است که شرکت امریکایی "مدرنا" نیز به نوبه خود اعلام کرد که آزمایشات مرحله اولیه واکسین ضد کرونا و تولید پادتن کووید ۱۹ بر روی همه ۴۵ داوطلب انجام گرفته و نشان داد که این واکسین توانسته است سیستم ایمنی ضد ویروس در بدن ایجاد کند.

از آغاز بیماری همه‌گیر کرونا ویروس در جهان حدود ۵.۴ میلیون نفر آلوده شده اند و بیش از ۳۴۰ هزار نفر در نتیجه ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала