هشدار شورای اروپا از تهدید جدید برای بشریت پس از بحران کرونا

© Sputnik / Dominique Boutin /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار شورای اروپا از تهدید جدید برای بشریت پس از بحران کرونا
هشدار شورای اروپا از تهدید جدید برای بشریت پس از بحران کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان امنیتی شورای اروپایی درباره وقوع حملات تروریستی بیولوژیکی پیامد بحران کرونا از طرف تروریست‌ها هشدار داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از از نشریه "  Deutsche Well" آلمان، کارشناسان امنیتی شورای اروپایی درباره خطر حملات تروریستی با سلاح های بیولوژِیکی در پی شیوع بحران کرونا هشدار داده‌اند.

این رسانه آلمانی با استناد به بیانیه کمیسیون مبارزه با تروریسم شورای اروپایی نوشت: بیماری کرونا نشان داده است که جوامع مدرن چقدر در برابر عفوت های ویروسی و خطرات بالقوه آن آسیب پذیر هستند.

در این بیانیه آمده است که هیچ دلیلی وجود ندارد که گروه های تروریستی این درس را از بحران کرونا به دست فراموشی بسپارند. همه کشورها در این زمینه آسیب پذیرند. این آسیب ها سریع، بالقوه و جهانی است.

 یک دلیل دیگر از گسترش سریع ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
یک دلیل دیگر از گسترش سریع ویروس کرونا

البته نهادهای امنیتی آلمان تا به حال هیچ مدرکی مبنی بر برنامه ریزی از طرف گروه های خاص برای این گونه حملات کشف نکرده‌اند.

شورای اروپایی در استراسبورگ فرانسه مستقر است و تضمین کننده اجرا و رعایت حقوق بشر در این اتحادیه است.

در این موضع گیری شورای اروپایی همچنین آمده است استفاده عمدی از ویروس ایجاد کننده یک بیماری و عامل بیولوژیکی دیگر توسط تروریست ها می تواند بسیار موثر عمل کند.

بر این اساس، آسیب های وارد شده به مردم و اقتصاد در این گونه حملات به مراتب بیشتر از حملات تروریستی سنتی بوده و در آن جوامع برای مدت طولانی فلج می شوندو ترس و بی اعتمادی بسیار فراتر از جوامعی که مستقیما تحت تاثیر چنین حمله ای قرار می گیرند گسترش می یابد.

کارشناسان خواستار یک پاسخ هماهنگ و قدرتمندانه کشورهای اروپایی به چنین تهدیدی هستند.

کمیسیون مبارزه با ترور شورای اروپایی نهادی است که در آن کارشناسان امنیتی کشورهای عضو شورای اروپایی با هم همکاری می کنند. این کارشناسان خواستار برگزاری تمرینات و مانورهای مبارزه با این گونه حملات تروریستی شده‌اند.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان با اعلام اینکه هیچ گونه ایده های جدی و بازی های فکری درباره فعالیت های بیولوژیکی در این کشور تا به حال یافت نشده اعلام کرده که در صورت وقوع بسیار بعید این گونه حملات احتمالا گروه های تروریستی داعش و یا القاعده در پس آن قرار خواهند داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала