پاکستان از اعلام آتش بس در افغانستان حمایت کرد

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikaraپاکستان از اعلام آتش بس در افغانستان حمایت کرد
پاکستان از اعلام آتش بس در افغانستان حمایت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام آتش بس از سوی طرفین مناقشه در افغانستان به مناسبت عید فطر را اقدامی موثر و قابل حمایت دانست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ای.آر.وای نیوز، «عایشه فاروقی» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان از حمایت اسلام آباد نسبت به اعلام آتش بس در کشور افغانستان خبر داد.

وی تصریح کرد: این اقدامی موثر و مثبت است که طالبان و دولت افغانستان تصمیم گرفته اند به مناسبت عید فطر مدتی آتش بس اعلام کنند.

عایشه فاروقی گفت: یک افغانستان امن مهمترین خواسته پاکستان از همسایه شمالی خود است زیرا ناامنی در افغانستان به ناامنی در پاکستان منجر خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان افزود: آتش بس سه روز در افغانستان نشان دهنده احترام طرفین به شعائر اسلامی است و می تواند مسیر خوبی برای ادامه پیدا کردن صلح پایدار در این کشور باشد.

استقبال خلیلزاد از اعلام آتش‌بس در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
استقبال خلیلزاد از اعلام آتش‌بس در افغانستان

گفتنی است اشرف غنی نیز ضمن حمایت از اعلام آتش بس 3 روزه توسط طالبان از نیروهای نظامی افغانستان خواسته بود تنها در صورتی که مورد حمله قرار گرفتند از خود دفاع کنند.

پاکستان طی سال های اخیر نسبت به افغانستان تغییر استراتژی داشته و از یک سال قبل با رد دخالت نظامی در این کشور اعلام کرده است: تنها برای برقراری صلح در افغانستان حاضر به همکاری هستیم.

این در حالی است که آمریکا طی سال های تلاش های پوشیده ای برای وارد کردن هند به افغانستان انجام داده ولی این حضور چندان موثر نبوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала