قهوه می تواند باعث مرگ قبل از وقت گردد

© Depositphotos.com / Syda_Productionsقهوه
قهوه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان اظهار داشته اند: هرگاه بیشتر از حد قهوه بنوشید به امراض خطرناک مبتلا می گردید.

به گزارش اسپوتنیک، کافئین عنصر بی حد قوی می باشد که می تواند در صورت نوشیدن زیاد به انسان خطرناک باشد.

FDA هشدار می دهد: یک قاشق چایخوری کافئین به شکل پودر معادل 28 گیلاس قهوه است، به همین دلیل حالا فروش قهوه پودری در بسیاری از کشورها ممنوع شده است.

قهوه چگونه با افسردگی مبارزه میکند؟ - اسپوتنیک افغانستان
خطرات ناشی از نوشیدن قهوه

کافئین گسترده ترین محرک روانگردان در جهان است و به هیچ وجه تنظیم نشده است. اما ممنوعیت فروش کافئین به شکل پودر وجود دارد که پس از چندین مورد کشنده مصرف بیش از حد آن در بسیاری از کشورها منع شده است.

در گزارش جدید، یک تن از دکتوران جراح شفاخانه ملکه الیزابت لندن به طور مفصل وضع مریض 26 ساله که دو قاشق چایخوری کافئین پودر (تقریبا 20 گرام) را قورت کرده است ، شرح می دهد. مطابق جدول FDA، این معادل 50-60 گیلاس قهوه می باشد که همزمان نوشیده شده باشد - این مقدار قهوه بیش از حد کافی است که یک انسان را بکشد.

محققین در مقاله خود می نویسند: "استفاده از کافئین به مقدار بیش از یک یا دو گرام باعث ایجاد شوک سمی برای انسان می گردد." "مقدار بیش از حد کشنده کافئین پس از مصرف بیش از پنج گرام، یا هنگامی که غلظت کافئین در خون بیش از 80 میلی گرام در لیتر باشد، رخ می دهد."

در مورد توصیف شده ، میزان کافئین موجود در خون دختران 7 ساعت پس از مصرف پودر به 147.1 میلی گرم در لیتر رسیده است. غلظت کافئین قله احتمالاً حتی بیشتر خواهد بود.

وقتی او را به شفاخانه منتقل کردند ، ضربان قلب شدید ، تعریق ، بی قراری و تنگی نفس داشت. دوکتوران حین معاینات، ضربان قلب غیر طبیعی و فشار خون کم را در وجود او ملاحظه کردند. فشار خون دختر بالا بود و تا حد زیادی استفراغ می کرد.

آزمایشات نشان داد کافئین در دوزهای زیاد سمی است و می تواند فرآیندهای متابولیکی بدن را مختل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала