یک دلیل دیگر از گسترش سریع ویروس کرونا

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Novel Coronavirus SARS-CoV-2 یک دلیل دیگر از گسترش سریع ویروس کرونا
 یک دلیل دیگر از گسترش سریع ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندی از آرژانتین یکی از دلایل دیگری گسترش سریع ویروس کرونا را مشخص کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آرژانتین معتقدند؛ که ناهموار بودن عفونت كرونا ویروس در کشورهای مختلف به حضور سوپر ناقلان یعنی افرادی كه شمار زیادی ویروس را منتقل می كنند، بستگی دارد.

متخصص آرژانتینی، پابلو بلدومنینکو از دانشگاه ملی Litoral توضیح داد که سوپر ناقلان یعنی افرادی كه شمار زیادی ویروس را منتقل میكنند می‌توانند هرچه سریعتر شمار زیادی از افراد را آلوده کنند.

 به گفته این دانشمند، این همان چیزی است که باعث می شود فیصدی متفاوتی از انتشار ویروس و مرگ و میر در کشورهای مختلف ایجاد شود.

بلدومنینکو همچنین معتقد است که این جا نه تنها واقعیت سرایت، بلکه میزان ویروس هایی مهم است  که فرد دریافت می کند. وی ازاین ادعای خود با  نتایج یک مطالعه روی گوساله ها پشتیبانی نموده است.

ترامپ: چین به طور عمدی کرونا ویروس را گسترش داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: چین به طور عمدی کرونا ویروس را گسترش داد

آنها به طور تجربی با سه نوع ویروس مختلف از انواع  اسهال ویروسی گاو آلوده شدند. برخی از حیواناتی که بیشترین دوز را دریافت کردند دچار بیماری جدی شدند.

 اولگ باتیشف، معاون علمی پژوهشگاه علوم فیزیک و اقتصاد آکادمی علوم روسیه، با نتیجه گیری های این کارشناس موافقت نموده می‌گوید، یک فرد ناقل که بیشترین ویروس را در بدن خود دارد می‌تواند چندین نفر را همزمان آلوده کند.

به گفته وی ، این ویروس سلولهای انسانی را آلوده می کند. بنابراین، یک ویروس  هنگامی که وارد بدن می شود، یک سلول را آلوده می کند و سپس چندین ویروس جدید تولید می شود.

 وی گفت: "اما اگر 100 ویروس به فرد وارد شود ، در نتیجه ما 10 هزار ویروس جدید خواهیم داشت."

 طبق جدیدترین آمارها، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 5 میلیون و 490 هزار نفر رسیده است که از این تعداد بیش از 340 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌اکنون آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و هند به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-19 قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала