تمویل آزمایش واکسن انسانی کرونا توسط بیل گیتس

© AFP 2023 / Mark Grahamتمویل آزمایش واکسن انسانی کرونا توسط بیل گیتس
تمویل آزمایش واکسن انسانی کرونا توسط بیل گیتس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 شرکت امریکایی نواواکس از آغاز آزمایش های بالینی واکسن جدید در برابر بیماری ویروس کرونا در انسان خبر داد.
  بیل گیتس: رنج کرونا چندین سال دیگر باقی خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
بیل گیتس: رنج کرونا چندین سال دیگر باقی خواهد بود

به گزارش اسپوتنیک، هزینه آزمایش واکسن ضد کرونا که توسط شرکت امریکایی نواواکس ساخته شده بود توسط موسسه میلیاردر و نیکوکار بیل گیتس پرداخت شد.

حدود 130 داوطلب بزرگسال از استرالیا در این آزمایش شرکت خواهند کرد. در مرحله نخست آزمایش، دو دوز واکسن آزمایشی به داوطلبان زده می شود. اگر نتایج مرحله نخست، که در ماه جون انتظار می رود مشخص شود نوید بخش باشد، شرکت قصد دارد فوراً مرحله دوم را اجرا کند که قرار بر این است که در مرحله دوم کشورها و گروههای سنی مختلف در این آزمایش شرکت خواهند کرد. این واکسن که NVX‑CoV2373 نام دارد در مراحل آزمایشگاهی سطح بالایی از آنتی‌بادی را در بدن بیمار تولید کرده که به گفته این شرکت، نتایج آن حاکی از شواهدی محکم برای ایجاد ایمنی در بدن انسان در برابر کووید-19 است.

استنلی ارک، رئیس و مدیراجرای نواواکس گفت: "معرفی واکسن ما به نخستین شرکت کنندگان در این آزمایش بالینی یک دستاورد مهم است که ما را یک گام به ایجاد واکسن برای مبارزه با کووید-19 نزدیکتر می کند".

نواواکس برای تولید این واکسن 388 میلیون دالر بودجه از «ائتلاف برای ابتکارهای آمادگی در برابر بیماری های همه‌گیر» که یک صندوق بهداشت عمومی است و توسط بنیانگذار مایکروسافت بیل گیتس تأسیس شده است، دریافت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала