ساخت بمب افکن استراتژیک «نسل ششم» در روسیه

© Photo / Presidential Executive OfficeДемонстрационный полет нового сверхзвукового стратегического бомбардировщика-ракетоносца "Ту-160М" "Петр Дейнекин"
Демонстрационный полет нового сверхзвукового стратегического бомбардировщика-ракетоносца Ту-160М Петр Дейнекин - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه کار ساخت نمونه اولیه بمب افکن های نسل ششم استلس (رادار گريز)خود را آغاز نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، منابع نظامی صنعتی روسیه از ساخت نخستین نمونه های بمب افکن پیشرفته "نسل ششم" PAK DA این کشور خبر داده اند.

به گفته این منابع، نمونه اولیه این جنگنده ها به عنوان بخشی از برنامه "مجتمع حمل و نقل هوایی پیشرفته"  برای پرواز های "دور برد" ساخته خواهد شد.

اجزای جنگنده های پیشرفته روسی از سوی شرکت متحد هواپیمایی ساخته می‌شود.

ارزیابی یک شرکت  آمریکایی از بمب افکن PAK DA روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
ارزیابی یک شرکت آمریکایی از بمب افکن PAK DA روسیه

در گزارش گفته می‌شود که هم اکنون توسعه مستندات هواپیما به اتمام رسیده است ؛ تهیه مواد برای ساخت بمب افکن آغاز شده است. منابع روسیه تأکید دارند که در حال حاضر کار روی ساخت کابین جنگنده ادامه دارد. پیش بینی شده است که کار ساخت جنگنده در سال 2021 به پایان خواهد رسید.

جنگنده های نسل ششم PAK DA  تمام ویژگی های نسل پنجم را دارند علاوه بر اینکه سریعتر، قوی تر و دارای مانور بالاتر هستند و جمع این امکانات باعث می‌شود که عملکرد بهتری در برنامه رادار گریزی داشته باشند. 

تفاوت اصلی نسل ششم از نسل پنجم در این است که این هواپیمای نسل بالاتر می‌توانند با خلبان یا بی خلبان هم به پرواز درآیند و عملکردی مشابه پهپادها خواهند داشت.

PAK DA دارای ویژگی های محافظتی بالا ، سیستم خلبانی ارتقا یافته و همچنین قابلیت های رزمی پیشرفته است.

قرار است این بمب افکن به موشک هایی با برد حداکثر 7 هزار کیلومتر مجهز شود. چنین موشکی وضعیت هوا و رادار را تحلیل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала