روسیه از مزیت های نامبرد که آمریکا پس از ترک پیمان آسمان باز محروم می شود

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از مزیت های نامبرد که آمریکا پس از ترک پیمان آسمان باز محروم می شود
 روسیه از مزیت های نامبرد که آمریکا پس از ترک پیمان آسمان باز محروم می شود   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه منفعت های را برشمرد که که ایالات متحده هنگام خروج از پیمان آسمان باز آنرا از دست خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه ضمن یک تبصره دیدگاه خود را در وب سایت رسمی این اداره در مورد خروج آمریكا از پیمان آسمان باز، منتشر كرد.

وزارت خارجه روسیه می گوید كه جانب آمریكایی نباید امیدوار باشد كه پس از انصراف از پیمان آسمان باز، اطلاعات مربوط به پیمان را دریافت كند.

در تبصره وزارت خارجه خاطرنشان می شود كه كشورهایی كه دارای ابزار كنترل فنی پیشرفته ملی،  و در درجه اول ماهواره ها هستند ، می توانند اطلاعاتی را كه طبق معاهده دریافت نشده اند ، تا حدودی پر كنند.

در این سند آمده است: "تا حدی ، از آنجا که هدف قرار دادن مجدد ماهواره با تغییر متناظر در مدار ، کار بسیار پیچیده تر و گران تری نسبت به هدایت یک هواپیما در فضای باز است و از همه مهمتر، یک هواپیما برخلاف ماهواره ، به شما امکان می دهد" زیر ابرها ببینید ".

این وزارت همچنین خاطرنشان کرد: پس از فروپاشی پیمان، هزینه تضمین امنیت می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد. به گفته وزارت خارجه، در این صورت ، باید از راه های بسیار پرهزینه تری این امکانات را بدست آورد.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان كرد: "ما امیدواریم كه رئالیسم سیاسی و نگرش سازنده دولتهای عضو "پیمان آسمان باز" برای جلوگیری از پیشرفت چنین رویدادی یاری كنند.

زاخارووا: امریکا به طور سیستماتیک چارچوب ثبات راهبردی را می شکند - اسپوتنیک افغانستان
زاخارووا: امریکا به طور سیستماتیک چارچوب ثبات راهبردی را می شکند

در این بیانیه تأکید شده است که در صورت فروپاشی قرارداد ضرر توسط همه شرکت کنندگان فعلی آن احساس خواهد شد.

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ پیشتر اعلام كرد كه آمریكا از پیمان عقب نشینی می كند و تا زمانی كه "روسیه تعهدات خود را انجام دهد" از توافق خارج خواهد شد. با این حال ، او از توسعه توافق های جدید رد نکرد. روسیه بارها ادعاهای آمریکا مبنی بر نقض معاهده را رد کرده است. روز جمعه ، وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد كه مسكو فقط با یكدیگر متقابل با ایالات متحده مذاكره خواهد كرد ، از جمله در مورد پیمان آسمان باز، و هرگونه اظهار نظر نهایی از واشنگتن قابل قبول نبود.

 

سناتوران مانع بیرون شدن ترامپ از معاهده «آسمان باز» می شوند - اسپوتنیک افغانستان
سناتوران مانع بیرون شدن ترامپ از معاهده «آسمان باز» می شوند

یادآوری می کنیم، که پیمان نامه آسمان‌ باز بین 34 کشور جهان امضا شده در خصوص اجازه پرواز هواپیماهای اکتشافی و تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این پیمان نامه می‌باشد. این پیمان نامه جهت ایجاد درکی متقابل و اطمینان به کشورهای امضاکننده در خصوص کلیه تحرکات و کارکردهای نظامی که ممکن است باعث نگرانی آن‌ها شود، ایجاد شده‌است. قرارداد آسمان‌ باز یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌تر کردن فعالیت‌های نظامی است. توافقنامه‌ در 24 مارچ 1992 امضا شد و در نهایت از اول جنوری 2002 این طرح عملیاتی و اجرا شد. در6 اپریل2002، در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ایالات متحده از معاهده آسمان های باز بیرون شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала