ساخت 8 آزمایشگاه آمریکا در اوکراین برای نگهداری ویروس های خطرناک

© Sputnik / Pavel Kononov /  مراجعه به بانک تصاویر Лаборатория для тестирования на коронавирус в Архангельской области
Лаборатория для тестирования на коронавирус в Архангельской области - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا در خاک اوکراین 8 آزمایشگاه را برای نگهداری ویروس های خطرناک بیولوژیک ایجاد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری "اخبار اوکراین" با استناد به پاسخ رسمی وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که  ایالات متحده آمریکا هشت آزمایشگاه را در اوکراین ساخته است که در آنها  به ویژه ویروس های خطرناک برای جلوگیری از ایجاد سلاح های بیولوژیکی نگهداری می‌شود.   

گفته شده است که آژانس کاهش تهدید پنتاگون؛ کمک های فنی را به آزمایشگاه های اوکراین که با یاری این آژانس ساخته یا مدرنیزه سازی شده اند ، ارائه می دهد.

كمك مستقيم توسط شركت آمريكايي - Black and Vital Spacial Project Corp صورت می‌گیرد.

هشدار شورای اروپا از تهدید جدید برای بشریت پس از بحران کرونا - اسپوتنیک افغانستان
هشدار شورای اروپا از تهدید جدید برای بشریت پس از بحران کرونا

وزارت بهداشت اوکراین می‌گوید: "مفاد این قرارداد برای کمک به اوکراین در جلوگیری از گسترش فن آوری ها، پاتوژن ها و دانش موجود در اختیار انستیتوت تحقیقات اپیدمیولوژی و بهداشت (لفوف) ؛ موسسه تحقیقات ضد طاعون اوکراین (اودسا) و مؤسسات وزارت بهداشت و سایر موسسات که در آنها سلاح های بیولوژیکی ساخته می‌شود اختصاص داده خواهد شد.

تا سال 2014، هشت آزمایشگاه مبتنی بر مراکز آزمایشگاهی منطقه ای در اوکراین، مدرنیزه و راه اندازی شد. این برنامه در سال 2016 به عنوان بخشی از تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت مربوط به مسائل ادغام اوکراین به اروپا و پروژه فضایی سیاه و حیات از سر گرفته شد. به مدت سه سال، قرار بود 1.28 میلیون دالرجذب شود و آزمایشگاه ها را به سیستم نظارت بر بیماری الکترونیکی متصل کند. در ادامه این گزارش آمده است: تاریخچه تشکیل این آزمایشگاه‌ها به سال 2017 بازمی‌گردد. آن زمان صحبت بر 13 آزمایشگاه مطرح بود.

 در حال حاضر همکاری بین اوکراین و ایالات متحده در چارچوب اصل آزادی عمل کارشناسان آمریکایی است و آمریکایی‌ها در این کشور و  همچناندر گرجستان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

پیش از این نیز "نیکلای پاتروشف" دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرده بود که پنتاگون در حال ساخت و احداث آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در سراسر جهان است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала