یادآوری 70عملیات نظامی آمریکا برای سرنگونی قدرت های دنیا

CC BY 2.0 / The U.S. Army / یادآوری 70عملیات نظامی آمریکا برای سرنگونی قدرت های دنیا
یادآوری 70عملیات نظامی آمریکا برای سرنگونی قدرت های دنیا   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمریکا برای سرنگونی قدرت‌ها در زمان جنگ سرد 70 عملیات نظامی را در کشور های مختلف دنیا انجام داده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین یادآور شد، که حتا تحلیلگران غربی اعتراف کرده‌اند که ایالات متحده در دوران جنگ سرد، 70 عملیات نظامی سرّی و آشکار با هدف سرنگونی حکومت‌های مختلف انجام داده است.

 این دیپلمات بلندپایه این مسئله را با استناد به اطلاعات تحلیلگران غربی در شرایط اظهارات دائم مقامات آمریکایی درباره "دخالت روسیه" در روند انتخابات در ایالات متحده بیان کرده است.

هشدار چین در خصوص جنگ سرد جدید با آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
چین: آمریکا روابط را «به سمت یک جنگ سرد جدید» می‌کشاند

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «مقامات واشنگتن تقریباً به موضوع "دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده" وسواس پیدا کرده‌اند، این در حالی است که حتی خود تحلیلگران غربی تخمین زده‌اند که تنها در طول دوران جنگ سرد، ایالات متحده 64 عملیات پنهانی و شش عملیات نظامی مشخص برای تغییر رژیم‌های نامطلوب برای واشنگتن را در کشورهای مختلف جهان اجرا کرده‌اند.»

سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده، روسیه را به مداخله در روند انتخابات آمریکا در سال 2016 متهم می‌کنند. تحقیقاتی درباره این تلاش ادعا شده، به‌خصوص وجود توطئه‌ای بین مقامات روسیه و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه که بعداً رئیس جمهوری آمریکا شد، تقریباً دو سال توسط "رابرت مولر" دادستان ویژه آمریکا انجام شد که در پایان، مولر اعتراف کرد که هیچ توطئه‌ای وجود نداشته است.

مقامات مسکو بارها ادعاهای مطرح‌شده درباره تلاش روسیه در جهت تأثیرگذاری بر روند انتخابات در ایالات متحده را تکذیب کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала