Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رسوایی جنسی در فدراسیون بین‌المللی فوتبال « فیفا»

© @twitter.comرئیس فدراسیون فوتبال هائیتی
رئیس فدراسیون فوتبال هائیتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس فدراسیون فوتبال هائیتی، برای رسیدگی به اتهامات غیراخلاقی و تعرض جنسی ورزشکاران زن در مرکز آموزش ملی این کشور، دادگاهی شد.

به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون فوتبال فیفا رئیس فدراسیون فوتبال هائیتی را به دلیل آزار جنسی 90 روز از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد.

ژان بارت از سال 2000 رئیس فدراسیون فوتبال هائیتی است و در سال 2016 برای دوره پنجم انتخاب شد.

در صورت تایید اتهامات وارد شده علیه این شخص، محرومیت او طولانی‌تر خواهد بود و ممکن است این اتهامات باعث شود او به طور کلی سمتش به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال هائیتی را از دست بدهد.

پیش ازاین The Guardian گزارش داد که فوتبالیست‌های زن از جمله برخی که در تیم ملی هائیتی بازی کرده اند و اعضای خانواده آن ها، مقامات ارشد ورزش این کشور از جمله رئیس دیرینه فدراسیون را متهم کرده اند که بازیکنان را به داشتن رابطه غیر اخلاقی مجبور می‌کند.

این زنان و خانواده های شان می‌گویند بازیکنان مستقر در مرکز فوتبال هائیتی سال‌ها تحت فشار قرار داشته اند که روابط غیر اخلاقی با ژان بارت و سایر مقامات ارشد داشته باشند. همچنین به آن‌ها اخطار داده می‌شد که اگر این کار را نکنند از کشور اخراج می‌شوند.

 مقامات اجرای قانون کشور هائیتی در حال تحقیق بر روی این پرونده هستند. ایو ژان بارت (رئیس فدراسیون) این اتهامات را رد کرده است.

 با گذشت یک سال پس از برکناری رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان این اتفاق تازه می‌تواند این نهاد جهانی را که ادعای حمایت از ورزشکاران آسیب پذیر داشت، دچار مشکل کند. نه تنها به این دلیل که پس از پرونده کشور افغانستان، تعهد داده بود از ورزشکاران زن آسیب پذیر حمایت کند، بلکه گفته می‌شود این مسائل غیر اخلاقی در یک مرکز تمرینی رخ داده است.

ژان بارت گفته که این اتهامات جعلی است و مخالفان او در فدراسیون فوتبال این حاشیه‌ها را برنامه ریزی می‌کنند. او در پاسخ به این سوال که چرا افرادی این اقدامات را علیه او انجام می‌دهند؟ گفت: اینجا هائیتی و این چیزی است که در این مکان اتفاق می‌افتد. ژان بارت تایید کرد فیفا آنچه را که او به عنوان کمیسیونی برای بررسی ادعا‌ها توصیف کرده بود را تنظیم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала