دیدار هیات ایرانی با حنیف اتمر به خاطر پیگیری حادثه ۱۳ ثور

© وزارت خارجه افغانستاندیدار هیات ایرانی با حنیف اتمر به خاطر پیگیری حادثه ۱۳ ثور
دیدار هیات ایرانی با حنیف اتمر به خاطر پیگیری حادثه ۱۳ ثور  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات ایرانی امروز با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و درباره حادثه غرق شدن شهروندان افغانستان گفت و گو کردند.
پرچم  افغانستان و ایران - اسپوتنیک افغانستان
سفر هیأت ایرانی به کابل برای بررسی حادثه مرزی

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز نوشت: هیات عالی رتبه دیپلماتیک ایران به هدف بررسی حادثه ۱۳ ثور در امتداد سرحد افغانستان و ایران، امروز صبح وارد کابل شده و با محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه کشور دیدار و گفت و گو نمودند.

در ادامه خبرنامه وزارت خارجه افغانستان آمده است، که هیات ایرانی به ریاست محسن بهاروند، معین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، محموله وسایل و تجهیزات طبی، به هدف مبارزه با کرونا را نیز در هواپیمای حامل خویش به کابل انتقال دادند.

همچنان این وزارت می نویسد، که در آغاز دیدار اتمر، از کمک تجهیزات طبی و دیگر همکاری های ایران در دوران دشوار مبارزه با کرونا با مردم و دولت افغانستان سپاسگزاری نموده و تشریف آوری‌شان به کابل را خوش آمدید گفتند. ایشان درباره حادثه المناک ۱۳ ثور، مراحل مختلف تحقیقات هیئت افغانستان پیرامون آن و اسناد و مدارک به دست آمده صحبت نموده و خواهان توجه بیشتر دولت ایران به تحقیقات مشترک گردید. اتمر اذعان نمودند، که هدف از این تحقیقات دریافت حقایق، رسیدگی قانونی به عاملین آن و اتخاذ تدابیر لازم است تا در آینده از واقع شدن چنین حوادث ناگواری که ممکن بر روابط حسنه دو کشور دوست و همسایه تاثیرگذار باشد، جلوگیری به عمل آید.

سپس، محسن بهاروند، با ابراز تاثر عمیق در مورد حادثه، وقوع آن را به شدیدترین الفاظ محکوم نمود. ایشان با اشاره به روابط برادرانه و حسنه دو ملت و دولت، افزود که این عمل به هیچ وجه برای مردم و دولت ایران پذیرفتنی نیست و دولت اش متعهد است تا این حادثه را مشترکاً با هیات افغانستان تا تامین عدالت بررسی و تعقیب نماید. بهاروند گفت، که اسناد و مدارکی که هیات تحقیق جانب افغانستان یافته اند را تسلیم شده و آن را از مجاری مرتبط دولت خویش نیز تحقیق نموده و نتایج حاصله را با جانب افغانستان شریک خواهد ساخت.

در پایان این دیدار، هردو جانب با تاکید بر نتایج تحقیقات و رسیدگی قانونی به عاملین این حادثه، روی چارچوب‌های دو جانبه به هدف تقویت روابط و راه‌کارهای که بتواند در آینده از تکرار این حوادث جلوگیری نماید، به تفصیل بحث نمودند.

یادآوری می کنیم، که نزدیک به یک ماه پیش بیش از ده کارجوی افغانستانی در مرز میان افغانستان و ایران در یک حادثه ای جان باختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала