دانشمندان: ویروس کرونا در دمای 5 تا 15 درجه بیشتر منتقل می‌شود

© AFP 2023 / Tony Karumbaدانشمندان: ویروس در دمای 5 تا 15 درجه بیشتر منتقل می‌شود
دانشمندان: ویروس در دمای 5 تا 15 درجه بیشتر منتقل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از نیمی از موارد ابتلا به ویروس کرونا در گرمای 5 تا 15 درجه سانتیگراد رخ داده و از این روز کارشناسان نسبت به آغاز موج دوم بیماری COVID-19 به ویژه در شهرهای بزرگ در پاییز آینده هشدار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شینهوا، دانشمندان دانشگاه لانژو در شمال غربی چین با مطالعه رفتار کروناویروس جدید به این نتیجه رسیده‌اند که حدود 60 درصد از بیماران COVID-19  در دمای هوای بین 5 تا 15 درجه سانتیگراد به آن مبتلا شده‌اند. آنها در تلاش برای یافتن الگوی انتقال کرونا به دمای محبوب آن پی بردند و دریافتند این رفتار ویروس مرگبار تقریبا در تمام دنیا و بین همه مبتلایان و بیماران یکسان بوده است.

از آنجا که دمای 5 تا15  درجه در پاییز شایع‌تر است، انتظار می‌رود موج دوم کرونا کمتر از چهار ماه دیگر از راه برسد و بیشتر شهرهای بزرگ عرض‌های میانه را تحت تاثیر قرار دهد. این شهرها بیشتر در مناطقی چون آمریکای شمالی، اروپا، روسیه، چین و بخش‌هایی از استرالیا و جنوب آسیا واقع شده‌اند. به این معنی که در روزهای پاییز دما در این شهرهای بزرگ معمولا بین5 تا 15 درجه سانتیگراد (41 تا 59 درجه فارنهایت) در نوسان است.

الگوی انتقال ویروس کرونا علاوه بر دمای هوا، با رطوبت موجود در هوا هم ارتباط مستقیم دارد. در واقع، حدود 74 درصد از موارد ابتلا به COVID-19  در مناطقی رخ داده که میزان رطوبت هوا در آنها سه تا 10 گرم در هر متر مربع بوده است. این مطالعه روی تقریبا 3.75 میلیون بیمار مبتلا به کرونا در 185 کشور و منطقه در دنیا بین روزهای 21 جنوری تا ششم می انجام شده و از این رو یافته‌های آن را می‌توان به تمام مبتلایان تعمیم داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала