پنتاگون از احتمال یک «آزمایش هسته‌ای» طی چند ماه آینده سخن گفت

© Photo / Public domain/National Nuclear Security Administration / Nevada Site Officeپنتاگون از احتمال یک «آزمایش هسته‌ای» طی چند ماه آینده سخن گفت
پنتاگون از احتمال یک «آزمایش هسته‌ای» طی چند ماه آینده سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام نظامی وزارت دفاع آمریکا ابراز داشت: در صورتی که دستوری از طرف رئیس‌جمهور این کشور صادر شود، ارتش تمام آمادگی های لازم برای انجام یک آزمایش‌های هسته‌ای را دارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از DefenseNews، یک مقام ارشد هسته‌ای وزارت دفاع آمریکا اخیرا در توضیح گزارش روزنامه واشنگتن پست در خصوص امکان انجام نخستین آزمایش هسته‌ای آمریکا پس از چند دهه گفت «در صورت درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، یک آزمایش هسته‌ای زنده ظرف چند ماه آینده قابل انجام می‌باشد.»

درو والتر، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور هسته‌ای تاکید کرد زمانی که سخن از اجتناب از آزمایش هسته‌ای زنده به میان می‌آید، هیچگونه تغییر سیاستی صورت نمی‌گیرد.

آمریکا با گذشت 30 سال قصد یک آزمایش هسته‌ای را دارد - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا با گذشت 30 سال قصد یک آزمایش هسته‌ای را دارد

وی اظهار داشت: این (آزمایش هسته‌ای) بسته به نظر او (رئیس جمهور آمریکا) است که یک آزمایش خیلی سریع با بررسی محدود، ظرف چند ماه انجام شود. اگر رئیس جمهور به دلایل فنی و ژئو پلیتیکی دستور این آزمایش را صادر کند، به سرعت انجام می‌شود.

این مقام آمریکایی تصریح کرد داده‌های جمع آوری شده با توجه به اجرای سریع آن، برای چنین آزمایشی محدود است. برای انجام یک آزمایش کاملتر، مقادیر زیادی داده و اطلاعات مفید لازم است که احتمالا سال‌ها به طول می‌انجامد.

والتر اظهار داشت نگرانی گسترده‌ای از اختلاف در نحوه تفسیر روسیه و چین از دستورالعمل‌های پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای وجود دارد. وی گفت: آمریکا باید در مورد پیامد‌های دراز مدت آنچه سایر کشور‌ها بیاموزند، آگاه باشد؛ شاید امروز و یا در دراز مدت آن‌ها آزمایش‌های هسته‌ای را انجام دهند. «

 مقام های دولت ترامپ در حالی ابعاد مختلف انجام نخستین آزمایش هسته‌ای از سال 1992 تاکنون را بررسی کرده‌اند که این اقدام می تواند یک بازنگری جدی در راهبرد واشنگتن طی دهه های اخیر در خصوص توقف چنین آزمایش هایی به شمار رود.

روزنامه واشنگتن پست اخیرا گزارش داد مذاکرات برای انجام جدیدترین آزمایش هسته‌ای آمریکا برای نخستین بار پس از سال 30 سال ادامه دارد. پیش از این آمریکا با اتکا به شبیه سازی و آزمایش‌های غیر انفجاری، پروژه‌های اتمی خود را پیش می‌برد.

آمریکا از سال 1992 میلادی تاکنون هیچ گونه آزمایش هسته‌ای انجام نداده است. کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا هنوز درباره این خبر موضع گیری نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала