افشاگرى نبيل از زندگى إشرافًى طالبان در قطر

© AP Photo / Rahmat Gul افشاگرى نبيل از زندگى إشرافًى طالبان در قطر
 افشاگرى نبيل از زندگى إشرافًى طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رحمت‌الله نبیل، رئیس سابق ریاست امنیت ملی افغانستان یکبار دیگر بر ادعاهایش در مورد زندگی مجلل ملا عبدالمنان، برادر ملا عمر، رهبر پیشین طالبان در قطر و حقوق پنجاه هزار ریالی (پول قطر) او تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، رحمت‌الله نبیل، شنبه 23 مه 2020 در صفحه رسمی فیسبو  کش ادعا کرده بود که ملامنان برادر ملا عمر رهبر پیشین طالبان است و ماهانه پنجاه هزار (ریال قطری) دریافت می‌کند و در یک ویلای گران‌قیمت با خانواده‌اش در منطقه‌ی به نام «رایان» در قطر زندگی دارد.

پس نشر این خبر از سوی العربیه در شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ای به اسم «شوون افغانی» که به گفته نبیل «صفحه طالبان است»، این ادعاهای رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان را رد کرد، مدتی پس از آن، نبیل در صفحه رسمی فیسبوکش نوشت: «من از این جواب طالبان متعجب نشدم، چون آنها به خاطر مشروعیت‌بخشیدن به جنگ ناروای‌شان زیر نام جهاد، اطفال یکروزه را در آغوش مادرشان به‌نام جاسوسان_آمریکا با شلیک مرمی، انفجار و انتحار می‌کشند. من پنج‌سال پیش، از ریاست‌عمومی امنیت استعفا دادم و همیشه به حیث یک افغان پهلوی مردمم ایستاده‌ام. گذشته ازین، می‌خواهم خیلی صریح و روشن به طالبان در سه مورد چلنج ‌دهم».

​نبیل در ادامه نوشت: «من با 100 درصد یقین می‌گویم و آن را ثابت ساختم که ملامنان برادر ملاعمر رهبر متوفی طالبان است و ماهانه به‌همین مقدار پول از آدرس آمریکا به دست می‌آورد. اگر طالبان این ادعایم را رد می‌کنند، بیایند ثابت بسازند».

رئیس سابق ریاست امنیت ملی افغانستان نوشت: «العربیه می‌تواند از طریق منابع‌ و همکاران‌شان در مورد صحت و ثقم همین ادعا با طالبان در قطر، کویته و پیشاور تماس بگیرند. اگر من نادرست ثابت شدم (که من حیث یک افغان وطندوست به خود باور دارم) من از طالبان معذرت خواهم خواست. اگر درستی ادعایم ثابت شد، در آنصورت طالبان باید از مردم افغانستان معذرت بخواهند».

به گزارش العربیه، قابل ذکر است که صفحه‌ای توییتری که این ادعاها را رد کرد،ادعا کرده که رحمت‌الله نبیل، جاسوس آمریکا است اما نبیل این ادعاها را رد کرده و گفت،طالبان در قطر همواره با آمریکایی‌ها ملاقات کرده و ار آنها پول بدست می‌آورند.

او فزود: «به من اتهام جاسوس آمریکا بودن را می‌زنند، باید این ادعای‌ بی‌اساس‌شان را ثابت کنند و اگرنتوانستند باز هم باید معذرت بخواهند. طالبان در پایگاه نظامی آمریکا در قطر به‌گونه‌ی دوامدار حضور به هم می‌رسانند و با آنها ملاقات می‌نمایند و از آنها پول به دست می اورند، از داشتن روابط‌شان با سازمان‌های استخباراتی خارجی افتخار می‌نمایند».

او تاکید کرد: «مردم جهان و افغانستان به درستی می‌دانند که کی‌ها جاسوس و کی‌ها برای منافع دیگران من حیث گروه نیابتی می‌جنگند؟! خدایا تو گمراهان را هدایت بفرما».

پیش از این در سپتامبر 2019 صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری، نیز حضور رهبران طالبان در قطر را «ماه عسل» عنوان کرده و گفته بود، این پروسه باید ختم شود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала