رسول موسوی: دشمنان روابط ایران و افغانستان نباید از حادثه هریرود بهره ‌برداری کنند

© Sputnik / Siavash Sobhgahiساختمان وزارت امور خارجه ایران
ساختمان وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران که در هیأت اعزامی ایران به کابل به ریاست محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه در پی حادثه پیش آمده در مرز ایران و افغانستان برای تعدادی از اتباع افغانستانی حضور داشت، امروز (سه‌شنبه) در توئیتی گفت‌وگوهای انجام شده در کابل را خیلی خوب برشمرد و نوشت: «عدو شود سبب خیر، اگر خدا خواهد».

دیدار هیات ایرانی با حنیف اتمر به خاطر پیگیری حادثه ۱۳ ثور  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار هیات ایرانی با حنیف اتمر به خاطر پیگیری حادثه ۱۳ ثور

موسوی عنوان کرد: «ملاقات‌ها، مباحث و تفاهم‌های دوجانبه خیلی خوبی در کابل صورت گرفت».

وی با بیان اینکه «هریرود ایران و افغانستان را در طول تاریخ به هم پیوند زده و متصل کرده،» تصریح کرد: «دشمنان روابط ایران و افغانستان، هرگز نمی‌توانند از حادثه هریرود بهره‌برداری کنند.»

 

وزارت امور خارجه افغانستان نیز امروز با اشاره به سفر هیأت ایرانی به ریاست بهاروند اعلام کرد که این هیأت امروز سه‌شنبه، ششم خرداد با حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و درباره اسناد و مدارک به دست آمده در رابطه با جان باختن اتباع افغانستان در مرز ایران، گفت‌وگو کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه افغانستان، هیأت ایرانی یک محموله وسایل و تجهیزات پزشکی را نیز با هدف مبارزه با ویروس کرونا با خود به کابل آورد.

پیش از این گزارش شده بود که ۵۰ تن از مهاجران افغان که به ‌صورت غیرقانونی قصد عبور از منطقه دهانه ذوالفقار برای ورود به ایران را داشتند، از سوی نیروهای مرزی ایران بازداشت شده و پس از شکنجه به رود هریرود انداخته و نیمی از این افراد در آب غرق شده و نیمی دیگر نیز توانستند خود را نجات دهند.

با این حال عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ۲۹ ثور در نشست خبری بار دیگر تاکید کرد که این اتفاق در خاک ایران و توسط عوامل ایران رخ نداده و افزود: احتمال دارد هیأتی از ایران ظرف روزهای آینده به افغانستان سفر کند که محور اصلی کار آنها گفت‌وگو درباره اتفاقات حوالی هریرود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала