با خروج امریکایی‌ها از افغانستان، هیچ نوع خلاء امنیتی به وجود نمی‌آید

© AP Photo / Rahmat Gulبا خروج امریکایی‌ها از افغانستان، هیچ نوع خلاء امنیتی به وجود نمی‌آید
با خروج امریکایی‌ها از افغانستان، هیچ نوع خلاء امنیتی به وجود نمی‌آید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، در حال حاضر از لحاظ توانایی و ظرفیت، در موقعیتی قرار دارند که می‌توانند حتا بدون حضور نیروهای خارجی، از کشور شان دفاع کنند.

به گزارش اسپوتنیک، فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع ملی، به روزنامۀ صبح کابل می‌گوید که نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، در حال حاضر از لحاظ توانایی و ظرفیت، در موقعیتی قرار دارند که می‌توانند حتا بدون حضور نیروهای خارجی، از کشور شان دفاع کنند.

ترامپ: نظامیان آمریکایی با سرعت مناسب افغانستان را ترک می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: نظامیان آمریکایی با سرعت مناسب افغانستان را ترک می‌کنند

به دنبال اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا، مبنی بر خروج تمام نیروهای امریکایی از افغانستان، وزارت دفاع، تأکید کرده است که نیروهای دفاعی و امنیتی افغان، می‌توانند به تنهایی از کشور شان دفاع کنند.

او تأکید می‌کند که با خروج نیروهای خارجی، هیچ نوع خلاء امنیتی در افغانستان به وجود نمی‌آید.

این در حالی است که روزنامۀ نیویورک تایمز، گزارش داده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، قصد دارد تا نیروهای امریکایی را به گونۀ کامل پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، از افغانستان خارج کند.

آقای ترامپ روز سه‌شنبه (6 جوزا)، در یک نشست خبری، گفته است: «ما 19 سال است که در افغانستان استیم، من فکر می‌کنم این کافی است، ما هر وقت خواسته باشیم می‌توانیم به آن جا برگردیم.

نیویورک تایمز، به نقل از منابع امریکایی، گزارش داده است است که مقام‌های ارشد نظامی در روزهای آینده، آقای ترامپ را از یک جدول زمانی برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان، با خبر خواهند کرد.

این مقام‌ها، گفته اند که دونالد ترامپ قصد دارد تا نیروهای امریکایی را پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، از افغانستان بیرون کند تا مبارزات انتخاباتی‌اش قوی‌تر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала