روسیه به بزرگترین صادرکننده نفت به چین مبدل گردیده است

© Depositphotos.com / Mic1805روسیه به بزرگترین صادرکننده نفت به چین مبدل گردیده است
روسیه به بزرگترین صادرکننده نفت به چین مبدل گردیده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس اطلاعات اداره گمرک چین، روسیه از عربستان سعودی پیش شده و به بزرگترین صادرکننده نفت به چین در اپریل سال 2020 مبدل گشته است. ولی تحلیلگران بر این باورند که سهم از دست رفته عربستان سعودی در بازار و کسب آن توسط روسیه پدیده موقتی است.

ایرینا سلاو (Irina Slav) در مطلب منتشره در نشریه OilPrice (امریکا) می نویسد، روسیه در ماه گذشته به بزرگترین تأمین کننده نفت خام چین تبدیل شد و اکنون حجم صادرات آن به این کشور به طور متوسط ​​1.75 میلیون بیرل در روز است، در حالی که حجم صادرات عربستان که قبلاً نظر به این شاخص در مقام اول قرار داشت، روزانه مقدار 26،1 میلیون بیرل تشکیل میدهد. در این باره آژانس رویترز به استناد معلومات گمرک چین خبر داده است. در ماه گذشته، عربستان سعودی در بین صادرکنندگان نفت خام به چین به مقام سوم سقوط کرد و عراق مقام دوم را به دست آورد.

 تنش در  روابط چین و آمریکا باعث کاهش قیمت نفت شد  - اسپوتنیک افغانستان
تنش در روابط چین و آمریکا باعث کاهش قیمت نفت شد

در ماه مارچ، روسیه 1.66 میلیون بیرل نفت در روز به چین و عربستان سعودی - 1.7 میلیون بیرل در روز صادر میکرد. مقایسه اوسط ماهانه، حاکی از کاهش قابل توجه عرضه نفت سعودی به بزرگترین وارد کننده این ماده اولیه در جهان است. در عین زمان، خریداری های نفت روسیه توسط چین در ماه مارچ 31 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و در ماه اپریل واردات روسیه 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

طبق معلومات کمپنی TankerTracker. com ، عربستان سعودی 2.083 میلیون بیرل نفت در روز در ماه اپریل به چین صادر کرده، در حال که حجم صادرات در ماه مارچ 1.065 میلیون بیرل در روز تشکیل داده بود.

چین بازار کلیدی برای صادرکنندگان نفت است و از همینرو، طبعاً، به صحنه مبارزه بزرگترین صادرکنندگان مبدل میگردد و در عین حال، تنش بین پیکن و واشنگتن که به افزایش واردات نفت امریکا مساعدت نمی کند، باید در نظر گرفته شود.

در عین حال، خبرهای خوب دیگری برای قیمت نفت وجود دارد - میزان کل واردات نفت چین در ماه اپریل بیشتر از ماه مارچ بود که این ممکن است نشان دهنده بهبود پایدار تقاضا به نفت می باشد. در ماه اپریل، چین به طور متوسط ​​9.68 میلیون بیرل نفت در روز وارد کرده، در حالی که در ماه مارچ این رقم در روز 9.68 میلیون بیرل بود. ولی آمار ماه اپریل برای امسال پایین تر از حد متوسط معلومات ماه اپریل سال 2019 (10.54 میلیون بیرل در روز) بود.

  تخمین خسارات روسیه ناشی از ارزان شدن نفت   - اسپوتنیک افغانستان
تخمین خسارات روسیه ناشی از ارزان شدن نفت

ولی تحلیلگران بر این باورند که سهم بازار از دست رفته عربستان سعودی و تعلق گرفتن آن به روسیه فقط یک پدیده موقتی است. سخنگوی شرکت Vortexa ، شرکت ردیابی نفتکش ها، در مصاحبه با خبرنگار بلومبرگ گفت: محموله های نفت خام سعودی به چین می تواند بیش از دو برابر ماه اپریل باشد، در حالی که از ماه مارچ 41 درصد کاهش یافته است.

مدیر منطقه ای IHSMarket در مصاحبه با بلومبرگ گفت: "واضح است كه سعودی ها قصد دارند، سهم خود را در بازار در ماه اپریل در غرب افزایش دهند. سعودی ها در حال حاضر استخراج و حجم صادرات خود را کاهش میدهند، اما انتظار می رود که بزودی آنها دوباره به چین توجه کنند."

طبق گفته TankerTracker. com ، به مدت 21 روز در ماه می، محموله های نفت خام عربستان به چین به طور متوسط ​​روزانه 1.87 میلیون بیرل بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала