نشست سه‌جانبه؛ افغانستان، امریکا و ازبیکستان خواهان ادامه آتش‌بس هستند

© AP Photo / Allauddin Khanنشست سه‌جانبه؛ افغانستان، امریکا و ازبیکستان خواهان ادامه آتش‌بس هستند
نشست سه‌جانبه؛ افغانستان، امریکا و ازبیکستان خواهان ادامه آتش‌بس هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه افغانستان، معاون وزارت خارجه امریکا و وزیر خارجه ازبیکستان از طریق ویدیو آنلاین در مورد اوضاع جاری افغانستان صحبت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، روز گذشته سرپرست وزارت خارجه افغانستان، معاون وزارت خارجه امریکا و وزیر خارجه ازبیکستان به گونه آنلاین بر ادامه آتش‌بس در افغانستان، پشتیبانی از تلاش‌های صلح در افغانستان و ضرورت بر آغاز گفت‌وگوهای میان افغانان بحث و گفتگو کرده اند.

افغانستان صدها زندانی طالبان را آزاد می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان صدها زندانی طالبان را آزاد می‌کند

در اعلامیه‌ی که از سوی آنها به نشر رسید آمده است: "«طرف‌ها را، به ادامه آتش‌بس، پس از روزهای عید تشویق نموده، بر ضرورت عدم بازگشت افغانستان به دوران خشونت‌های قبل از آتش‌بس تاکید بعمل آورد. این نشست همچنان خاطرنشان کرد که جلوگیری از تلفات افراد ملکی به منظور ایجاد فضای مساعد برای صلح و ارائه خدمات اساسی به خاطر حفظ جان مردم و مبارزه با بیماری همه‌گیر کوید 19حایز اهمیت فوق‌العاده میباشد.»
در این نشست از توافق سیاسی میان رهبران افغانستان نیز استقبال شده‌است و آنها از از کشورهای منطقه و جهان نیز تقاضا کردند که از موفقیت روند صلح افغانستان و رسیدن به یک توافق سیاسی پایدار حمایت کنند.
طالبان به مناسبت عید سعید فطر، سه روز عید را آتش بس اعلام کردند. این اقدام با استقبال دولت افغانستان روبرو شد و ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دو هزار زندانی گروه طالبان در پاسخ به اعلام آتش‌بس سه روزه گروه طالبان از زندان‌ها آزاد می شوند.
گفتنیست که حکومت افغانستان چند روز پیش 900 زندانی طالب را بخاطر تمدید آتش بس دائیمی در کشور آزاد ساختند.
در عین حال مقامات محلی پروان می‌گویند که در حمله طالبان امروز بالای پوسته نیروهای امنیتی در این ولایت 7 نیروی ارتش جان باختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала