چین با وجود تهدیدات امریکا، قانون جدید درمورد هانگ‌کانگ را تصویب می‌کند

© Photo / Unsplash / Robson Hatsukami Morgan چین با وجود تهدیدات امریکا، قانون جدید درمورد هانگ‌کانگ را تصویب می‌کند
چین با وجود تهدیدات امریکا، قانون جدید درمورد هانگ‌کانگ را تصویب می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنگره ملی خلق چین تصمیم گرفته است تا قطعنامه طرح قانون درمورد امنیت ملی در هانگ‌کانگ را به تصویب برساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، براساس این سند، لایحه قانونی "جنجالی" توسط کمیته دایمی کنگره ملی خلق چین بدون شرکت پارلمان هانگ‌کانگ، طراحی شده و شامل قانون اساسی آن می‌شود.

احتمال می‌رود که این قانون در ماه اگست سال ۲۰۲۰ وضع شود.

بدین ترتیب، پکن به تهدیدات امریکا در صورت تصویب این قانون، پشت پا زد. این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از جواب "قوی" به چین سخن گفته است.

چین: امریکا حامی پشت‌صحنه تظاهرات در هانگ‌کانگ است - اسپوتنیک افغانستان
چین: امریکا "حامی پشت‌صحنه" تظاهرات در هانگ‌کانگ است

روز گذشته (۲۷ می) مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا به کانگرس خبر داد که عنوان خودمختار هانگ‌کانگ توسط چین سلب شده است. به باور وی، قانون جدید پکن نورم‌های اعلامیه‌های مشترک چین و بریتانیا که در سال ۱۹۹۷ به امضا رسیده بودند را نقض می‌کند.

براساس اعلامیه‌های مذکور، به هانگ‌کانگ پس از پرداخت کرایه عنوان خودمختاری برای ۵۰ سال وعده شده بود. به‌دلیل وجود عنوان خودمختار، هانگ‌کانگ توانست با ایالات متحده امریکا روابط خاص ایجاد کند.

به تاریخ ۲۱ می گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم مقامات چینی برای تصویب قانون درمورد امنیت دولتی هانگ‌کانگ نشر شد. مقامات چینی به کمک این قانون می‌توانند کنترول بر منطقه را تقویت بخشند چون ممنوعیت شدید فعالیت‌های جدایی طلبانه شامل این قانون می‌باشند.

طرفداران این لایحه قانونی می‌گویند که قانون مذکور دولت چین را از تروریزم و دخالت خارجی حفاظت نموده و امنیت عمومی ملی را تقویت می‌بخشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала